25/06/2021

Les noves produccions de l’alumnat de Comunicació Audiovisual de la URV es presentaran el 29 de juny amb el lliurament dels Premis Syllabus

L'Aula Magna acollirà la projecció dels set curtmetratges en un esdeveniment que es podrà seguir en streaming

Moment del rodatge d'un dels curtmetratges que es presenten als Premis Syllabus 2021.

El dia 29 de juny tornen els Premis Syllabus, el certamen que l’alumnat de Comunicació Audiovisual de la URV organitza per mostrar al públic les seves produccions en una de les pràctiques més importants del grau. Amb l’eslògan “El cinema es desconfina”, dimarts es projectaran set curtmetratges de ficció originals creats aquest curs 2020/21. L’esdeveniment se celebrarà a l’Aula Magna del campus Catalunya de 17 a 20 h. L’aforament estarà restringit d’acord amb les mesures de prevenció de la Covid-19, però el concurs es podrà seguir via streaming i es podrà visionar més endavant a través d’internet.

El certamen mostrarà els títols Parallax, Benvingut al poble, Shock, Polvo de estrellas, Prova 001, Sessió programada i Tirar del hilo. Les set peces originals seran valorades per un jurat professional que’atorgaran els premis al millor curt, guió, direcció d’art, disseny de so, actor principal, entre d’altres. Com a novetat, s’entregarà un premi honorífic a l’alumnat de 4t de Comunicació Audiovisual, que no va poder celebrar el seu propi Syllabus a conseqüència del confinament.

L’esdeveniment serà conduït en clau d’humor per dos estudiants que també han participat en la producció d’algunes de les peces de ficció que es presentaran: Núria Vendrell i Albert Pagà, amb certa experiència davant les càmeres per diverses aparicions que ha fet en televisió. A més, l’actor, dramaturg i director de (H)istrionis Teatre, Jorge Pérez de la Torre, actuarà com a reporter durant la gala i farà diverses aparicions al llarg del certamen.

Tant la realització dels curtmetratges com la producció dels Premis Syllabus formen part de les activitats avaluables de les assignatures de “Gèneres i formats audiovisuals”, impartida per Núria Araüna; i “Narrativa i guió audiovisual”, a càrrec de Laia Quílez i Anna Fonoll. L’objectiu d’aquesta pràctica és que els i les estudiants experimentin amb els coneixements adquirits durant el curs i donar ales a la seva creativitat.