22/06/2021

Obert el termini per presentar les comunicacions al fòrum internacional d’educació i tecnologia que es farà a Tarragona

El Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia (FIET 2021) tindrà lloc el proper octubre en format híbrid sota la coordinació d’investigadores i investigadors del  Grup de Recerca Aplicada en Educació i Tecnologia, ARGET de la URV. Se centrarà en la recerca i la innovació en la tecnologia educativa

Una imatge del darrer Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia celebrat a Tarragona el 2014.

Generar un espai de trobada d’investigadors de rellevància internacional relacionats amb el món de l’educació i la tecnologia. Aquest serà l’escenari del FIET 2021 que se celebrarà el proper octubre en format híbrid, amb una part presencial a les instal·lacions de la Universitat Rovira i Virgili del 27 al 29 d’octubre. Es tracta d’un espai de reflexió, discussió i per fer propostes sobre el paper de la recerca en tecnologia i educació com a element transformador de l’educació en un context digital. L’objectiu és el de definir les principals línies de recerca i innovació i solucions a algunes de les mancances actuals de la recerca en Tecnologia Educativa en una perspectiva de cinc anys.

La primera part del Fòrum, que ja està en marxa, és el treball de més de 60 experts nacionals i internacionals al voltant de tres grans eixos -el procés educatiu en contextos digitals, els processos d’integració i transferència de la recerca i la innovació en tecnologia educativa i la ciutadania digital responsable-, i deu línies de treball distribuïdes en aquests tres eixos. El resultat de tot aquest treball es presentarà en el transcurs del FIET 2021.

Fins al 30 de juny està oberta la convocatòria per presentar les aportacions vinculades amb experiències d’innovació desenvolupades o bé els resultats de projectes de recerca al voltant de l’Educació i la Tecnologia.

La primera edició del Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia es va dur a terme al juny del 2014. Ara i en un context digital, global i canviant és necessari tenir evidències de l’efectivitat de l’aplicació i l’ús de la tecnologia en l’educació i cal fer-ho des de diferents perspectives: les polítiques públiques, l’impacte en termes d’aprenentatge i de millora del procés formatiu del ciutadà, l’ús ètic i equitatiu d’aquesta per a poder contribuir a crear un món més inclusiu, equitatiu i just i la necessària mirada crítica als avenços tecnològics per aprofitar les seves aplicacions educatives i contrarestar els seus perills si n’hi ha.A

Al comitè organitzador i sota la coordinació de la URV hi ha representants de  la mateixa universitat i de la UB, la UAB, de les universitats de Girona, Lleida i Vic, la UOC, la Universitat Ramon Llull i la Universitat d’Andorra amb la col·laboració del Programa de Millora i Innovació en la Formació de Mestres. Trobareu tota la informació aquí: https://fiet2021.fietcat.cat/