07/03/2018

Oberta la convocatòria del concurs “Explica la teva tesi en 4 minuts”

El concurs planteja als estudiants de doctorat el repte d’explicar la seva recerca durant un màxim de 4 minuts, en un llenguatge fàcilment comprensible, per a un públic en general

La Universitat Rovira i Virgili, a través de l’Escola de Postgrau i Doctorat i de la Unitat de Comunicació de la Ciència, ha fet pública una proposta dirigida a doctorands que vulguin explicar la seva tesi en no més de 4 minuts per a un públic sense formació específica. Entre els participants de la fase interna de la Universitat se seleccionarà el representant de la URV per al concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”, de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi).

La selecció que farà la URV consta de dues fases. En una primera els candidats hauran d’enviar un vídeo on expliquin la seva tesi en un llenguatge compressible i seguint les bases del concurs. Els sis participants seleccionats en aquesta fase hauran d’explicar la seva tesi en directe davant un jurat format per persones designades per  l’Escola de Postgrau i Doctorat en un acte que es farà el proper 3 de maig a Tarragona. En el  procés de selecció de la fase eliminatòria es triarà el candidat del concurs interuniversitari que organitza la FCRi, que tindrà lloc a Barcelona al juny. A la final s’atorgaran tres premis a les millors presentacions dotats en 3.000, 2.000 i 1.000 euros respectivament.

Aquesta iniciativa planteja als estudiants de doctorat de qualsevol disciplina científica el repte d’explicar la seva recerca durant un temps màxim de 4 minuts en un llenguatge senzill i fàcilment comprensible, per a un públic general. Per poder participar-hi cal ser doctorand/doctoranda de, com a mínim, segon curs i s’hi admeten presentacions en català, castellà o anglès.

Per a més informació: http://www.comciencia.urv.cat/tesi-en-4-minuts/