27/04/2022 Opinió

Imane Boussof, estudiant de Medicina de la URV i ambaixadora d'Aurora

“Aurora em va donar l’oportunitat de fer aportacions al Parlament Europeu sobre temes que afecten la nostra vida quotidiana”

Els joves, com a part important d'aquesta societat, també hem de formar part del procés d'elaboració de polítiques als nostres països

Sessió de treball a l'acte de l'EUC que va tenir lloc a Estrasburg.

La Comunitat d’Universitats Europees (EUC) és un projecte iniciat per estudiants d’universitats europees per garantir que les veus dels estudiants europeus s’escoltin a la Conferència per al Futur d’Europa. Els dies 3 i 4 de març vaig tenir l’oportunitat d’assistir a l’acte de l’EUC a Estrasburg, França. L’acte va reunir 300 estudiants de diverses aliances d’universitats europees per debatre temes que ens afecten a la nostra vida quotidiana. Allà em vaig adonar que com a estudiant podia influir en el desenvolupament de polítiques europees que posteriorment serien implementades pels estats membres de la Unió Europea.

La URV és membre de l’aliança transnacional Aurora, la qual cosa em va donar l’oportunitat d’unir-me a molts altres estudiants d’arreu d’Europa per poder presentar els nostres suggeriments sobre el futur d’Europa a l’EUC. Després de treballar en línia durant diversos mesos, vam poder presentar les nostres propostes al Parlament Europeu.

Assistir a un esdeveniment d’aquestes característiques en un lloc que es dedica a promoure la pau i la unitat europees va ser molt inspirador per a mi. A més, vam tenir l’oportunitat de parlar amb experts sobre els temes concrets que estàvem treballant en els nostres diferents equips i així aclarir els dubtes i preguntes que teníem.

L’acte celebrat per la Comunitat d’Universitats Europees el març de 2022.

Després d’això, ja estàvem preparats per explicar les nostres propostes als membres del Parlament Europeu i a tots els presents l’endemà a la Universitat d’Estrasburg. El document que conté tots els nostres suggeriments s’enviarà a experts, professorat, Parlament Europeu i universitats, a més de tots els participants i tots aquells que col·laborin per implementar-los.

No tinc cap dubte que els joves, com a part important d’aquesta societat, s’han d’implicar en els processos d’elaboració de polítiques als nostres respectius països. Aquest va ser el primer esdeveniment i esperem que n’hi hagi molts més.