11/10/2016

Pere Estupinyà: “La motivació i l’esforç són més importants que el talent en moments clau”

El divulgador científic ha pronunciat la primera lliçó del curs 2016-17 al campus Terres de l’Ebre, i ha encoratjat els estudiants a convertir en realitat els seus somnis. En el X aniversari del campus, s'ha fet un reconeixement a l'exrector de la URV Lluís Arola i a l'exalcalde de Tortosa Joan Sabaté, pel desplegament de la URV a les Terres de l’Ebre

El tortosí Pere Estupinyà, durant la seva intervenció.

El divulgador científic Pere Estupinyà, llicenciat en Química i Bioquímica per la URV ha tornat a la seua ciutat, Tortosa, per pronunciar la lliçó inaugural del curs acadèmic 2016-17 del campus Terres de l’Ebre de la URV. El dilluns 10 d’octubre, amb una Aula Magna plena de gom a gom -fins i tot s’ha hagut de retransmetre la conferència per pantalla a la sala 109 del campus- Estupinyà, que actualment dirigeix i presenta el programa “El cazador de cerebros” a TVE s’ha dirigit als assistents i sobretot als estudiants de tu a tu, per encoratjant-los a convertir en realitat els seus somnis. Amb el títol “El futur que ens espera”, la conferència d’Estupinyà ha estat un resum prou ampli de la seua pròpia experiència personal i el procés de la seua reconversió de doctorand en Genètica a divulgador científic. “En determinats moments de la vida la motivació i l’esforç són més importants que el talent”, ha assenyalat l’autor d’”El ladrón de cerebros” que va començar la seua trajectòria de divulgador de la ciència amb Eduard Punset al programa televisiu “Redes”. En aquest sentit, Estupinyà ha animat als estudiants del campus ebrenc a aprofitar els seus anys a la universitat a trobar el que els agrada de veritat. “El món és tan canviant que no paren d’haver-hi oportunitats de futur”, ha afirmat.

Coincidint amb la lliçó inaugural, s’ha fet un reconeixement especial al qui foren rector de la URV, Lluís Arola, i alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, el 2005, en l’any en què es va fer efectiu el desplegament de la URV al territori ebrenc. Va ser el 20 de maig del 2005 quan el Claustre de la URV va aprovar la creació del campus Terres de l’Ebre. Aquesta aprovació va representar la integració dels centres fins aleshores adscrits que oferien les diplomatures d’Infermeria, Ciències Empresarials i Turisme dintre de la URV i la creació d’una estructura de direcció i gestió a Tortosa el curs 2005-06.

El rector Josep Anton Ferré, amb l'exrector Lluís Arola i l'exalcade Joan Sabaté.
El rector Josep Anton Ferré a l’esquerra amb l’exrector Lluís Arola, i amb l’exalcade Joan Sabaté.

A partir d’aquell moment, el creixement del campus ha estat constant. Actualment, s’hi imparteixen els graus d’Infermeria, Administració i Direcció d’Empreses (ADE), Educació Infantil i Educació Primària, i hi ha 751 alumnes matriculats. Fins ara s’han graduat i llicenciat al campus 1.407 persones. “El lligam d’aquesta universitat amb el seu entorn ha estat permanent des dels seus inicis, només el curs acadèmic passat hem celebrat més de 300 actes a banda dels acadèmics”, ha destacat el director del campus, Azael Fabregat.

Olivera commemorativa de Roberto Escoda

Per commemorar aquest desè aniversari del campus que coincideix amb el 25è aniversari de la creació de la URV, l’Antena Cultural Tortosa de la URV ha encarregat a l’artista tortosí Roberto Escoda una obra. El resultat ha estat “L’olivera és escultura vivent”, un quadre que s’ha presentat durant la inauguració del curs acadèmic. En aquest acte també s’hi ha convidat els 25 artistes del territori que fa nou anys van cedir al campus una obra commemorativa del seu primer any de vida. Aquestes 25 obres estaran exposades fins al 30 d’octubre al vestíbul del campus.