14/03/2019

Pere Roig, José Caamiña i Martí Toro, primers classificats a la X Olimpíada de Geografia

La prova ha tingut lloc a la Facultat de Turisme i Geografia, i hi han participat 95 estudiants de 25 centres de secundària

Els tres estudiants guanyadors: d'esquerra a dreta Martí Toro (3r premi), Pere Roig (1r premi) i José Caamiña (2n premi).

A aquesta fase local de la X Olimpíada de Geografia el 1r premi ha estat per a Pere Roig, del Col·legi Sant Josep de Reus, el 2n per a José Caamiña, de l’Institut Pons d’Icart de Tarragona, i el tercer per a Martí Toro, de l’Institut Coster de la Torre de La Bisbal del Penedès. El primer classificat podrà rebre un premi de fins a 1.500€ com ajut de matrícula en cas que es matriculi a primer curs d’alguna de les titulacions oficials de grau ofertes per la URV. I tots tres han rebut material bibliogràfic i altres obsequis.

Els tres centres educatius millor classificats, per les puntuacions obtingudes pels seus alumnes, són: en primer lloc l’Escola Camp Joliu, de L’Arboç del Penedès; en segon lloc, el Col·legi Sant Josep de Reus i el tercer classificat ha estat l’Institut Coster de la Torre, de La Bisbal del Penedès. El primer classificat ha rebut també material bibliogràfic.

A la prova d’avui, realitzada a la Facultat de Turisme i Geografia, han participat 95 estudiants de secundària de 25 centres de la demarcació de Tarragona. Els alumnes s’han sotmès a una prova de 50 preguntes d’opció múltiple, en les quals podien incorporar gràfics, fotografies i cartografia, de 45′ minuts de duració. Un cop acabada la prova, s’ha dut a terme una sessió informativa sobre els estudis de Geografia a la URV i les sortides professionals que tenen.

Tots els estudiants participants han rebut un diploma acreditatiu.

L’Olimpíada de Geografia és un concurs organitzat pel Col·legi de Geògrafs que premia els estudiants que demostrin un millor coneixement dels continguts de la matèria de Geografia de Batxillerat. Amb això també s’intenta promoure l’interès cap als estudis universitaris de Geografia i al mateix temps s’aprofundeix la col·laboració entre universitat i estudis secundaris. La fase estatal es durà a terme a Múrcia els dies 5, 6 i 7 d’abril, on participaran els tres primers classificats de les diferents fases locals, com els tres nois classificats avui a Vila-seca.

En aquesta desena edició, el Col·legi ha comptat amb la col·laboració del Departament de Geografia i la Facultat de Turisme i Geografia de la URV per a organitzar la fase local al districte universitari tarragoní. Aquesta és la setena vegada que la URV participa en aquestes Olimpíades. L’any passat no només es va participar en la fase local, sinó que es va organitzar la fase estatal a Vila-seca, a les instal·lacions del centre.

Es manté una alta participació a l’Olimpíada. A la foto, el centenar d’alumnes participants enguany.

Fins avui, prop de 100 alumnes de secundària han participat en cadascuna de les fases locals organitzades des de Geografia de la URV. Teniu més informació sobre la convocatòria Olimpíades de Geografia 2019 aquí.