24/09/2020

Les persones amb COVID-19, contactes estrets d’un cas sospitós i pendents de PCR hauran de seguir les classes i la feina des de casa

Ho estableix el Pla de Contingència del curs 2020-21, que determina les responsabilitats de tots els col·lectius de la URV per trencar les cadenes de transmissió als campus

Entrada del CRAI campus Catalunya.

El Consell de Govern ha aprovat avui el Pla de Contingència del curs 2020-21 per la COVID-19, que determina que no només les persones que han donat positiu en COVID-19, sinó també aquelles que són contactes estrets de positius i sospitosos i aquelles a les quals han prescrit una PCR no podran assistir a la universitat i hauran de seguir les classes o la feina a distància.

Les que sí que puguin anar-hi han de dur la mascareta; és obligatòria a tots els espais del campus, també a l’exterior. A més a més, tots els estudiants i personal s’han de comprometre a portar un registre de totes les persones amb qui han tingut contacte als campus durant més de 15 minuts, a menys de dos metres i sense mascareta (contacte estret), i la Universitat registrarà les entrades dels estudiants a les aules per rastrejar els possibles casos.

Els estudiants i el personal als quals han prescrit una PCR, els que han donat positiu o els que són un contacte estret han d’informar a través de correu electrònic als referents COVID de la seva facultat o escola o de la unitat per a la qual treballa. Les adreces dels referents COVID-19 es podran trobar al web urv.cat/coronavirus. L’Oficina de Prevenció de Riscos Laborals de la Universitat donarà les instruccions necessàries a través de correu electrònic als positius i als contactes estrets per saber què han de fer, i també donarà l’ordre de netejar o clausurar un espai si convé.

A més d’aquestes mesures, el Pla de contingència 2020-21 estableix les indicacions per a l’atenció a l’usuari, les aules, els laboratoris, els bars, els espais comuns, despatxos i lavabos, entre d’altres. El document es publicarà properament al web urv.cat/coronavirus. També es podrà consultar a la Intranet la informació diària actualitzada dels casos COVID positius i sospitosos per centres i campus que registrin els referents COVID.

El pla ha estat elaborat pel grup de treball per al retorn presencial, format per representants dels treballadors i la gerència de la Universitat, amb l’assessorament dels professors Àlex Arenas, Antoni Castro, Montserrat Olona i Francesc Vidal.

D’altra banda, el Consell de Govern ha ratificat la proposta de planificació docent que cada facultat o escola ha fet per al curs acadèmic excepcional 2020-21, amb el compromís d’adequar aquelles que no compleixen les mesures establertes per la resolució de la rectora del 18 de setembre, que té en compte, entre d’altres aspectes, l’ocupació dels espais, amb aforaments de 30 persones com a màxim per a les classes presencials, i la reducció de la mobilitat i les aglomeracions amb entrades i sortides esglaonades.