25/11/2015

PlasticsEurope i la URV renoven el compromís de divulgació científica

Des de l'any 2010, PlasticsEurope col·labora activament en el mòdul “Els Plàstics en la nostra societat” que s'imparteix en el programa docent del Projecte APQUA, "Projecte d'Aprenentatge dels Productes Químics, Usos i Aplicacions", destinat a escolars i professors.

Signatura del conveni entre PlasticsEurope i la URV
Josep Anton Ferré, Manuel Fernández Cabezas i Xavier Farriol en l'acte de signatura del conveni

PlasticsEurope, la associació europea de fabricants de matèries primes plàstiques, i la Universitat Rovira i Virgili, han renovat el 19 de novembre el seu compromís amb la firma d’un conveni de col·laboració pel qual s’impulsarà el coneixement científic dels materials plàstics i les seves aplicacions entre escolars i professors d’Educació Secundària a través del projecte APQUA – “Projecte d’Aprenentatge dels Productes Químics, Usos i Aplicacions”.

Des de l’any 2010, PlasticsEurope col·labora en la difusió del mòdul “Els Plàstics en la nostra societat” d’APQUA, a través d’activitats de formació permanent de professorat, la finalitat del qual és difondre el coneixement científic dels materials plàstics i les seves aplicacions.

En el mòdul, els alumnes actuen com membres d’una assessoria que ha d’aconsellar un material per a fabricar un envàs, pel que se’ls planteja la necessitat d’estudiar els diferents tipus de plàstics abans de decidir. En el mòdul s’investiguen experimentalment diferents aplicacions industrials i quotidianes dels plàstics i s’introdueixen algunes implicacions d’us relacionades amb l’estalvi energètic, les emissions de CO2 i els residus.

El conveni ha estat signat per Josep Antón Ferré, Rector de la URV, Francesc Xavier Farriol, director del Projecte APQUA y Manuel Fernández Cabezas, Director Regional de l’oficina de representació de PlasticsEurope a España.

APQUA es el resultat de la col·laboració entre el Departament d’Enginyeria Química de la URV i el programa SEPUP (Science Education for Public Understanding Program) del Lawrence Hall of Science de la Universitat de Califòrnia a Berkeley, Estats Units. En els primers vint anys de vida d’APQUA, més de 260.000 alumnes de 1.500 centres a nivell estatal han fet els seus mòduls; el nombre de professors formats supera els 6.400.

PlasticsEurope és una de las associacions empresarials europees líders, amb centres a Brussel·les, Frankfurt, Londres, Madrid, Milà i París. Treballa en contacte amb associacions de plàstics europees i nacionals. Son més de 100 les empreses associades, que produeixen més d’un 90% dels polímers que es fabriquen en els 27 estats membres de la UE, Noruega, Suïssa, Croàcia i Turquia.