16/02/2023

El professor Antonio Terceño passa a ser membre numerari de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres

El catedràtic d'Economia financera i comptabilitat, que ja n'era membre acadèmic, ha destacat en la recerca sobre les aplicacions dels nombres borrosos a l’economia i l’empresa

Antonio Terceño en l'acte de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres, de la qual ara és membre numerari.

Antonio Terceño, catedràtic d’Economia financera i comptabilitat de la URV, és des d’aquest dijous membre numerari de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres (RACEF), una de les deu acadèmies nacionals de l’Instituto España, vinculat al Ministeri de Ciència i Innovació. Terceño, que també és degà de la Facultat d’Economia i Empresa, ja era membre acadèmic corresponent d’aquesta institució, però a partir d’ara també tindrà vot en les decisions de l’Acadèmia.

Ara passa a ser un dels 48 acadèmics numeraris, al costat d’altres com Jaume Gil Aluja, que n’és president, César Alierta, Antoni Castells, Isidro Fainé, Juan Hortalà, Manuel Pizarro o Juan Tapia. L’Acadèmia compta també amb acadèmics corresponents, sis dels quals són premis Nobel d’Economia: Robert J. Aumann, Daniel Kahneman, Finn E. Kydland, Eric Maskin, Alvin Roth i Josep E. Stiglitz.

El fet de ser membre d’una de les reials acadèmies és un reconeixement a la carrera científica i professional. La d’Antonio Terceño s’ha centrat en la recerca sobre les aplicacions dels nombres borrosos a l’economia i l’empresa, i els mercats i productes financers. Va ser un dels impulsors de la Facultat d’Economia i Empresa de la URV, de la qual n’és degà actualment, i ha estat convidat en diferents universitats internacionals, així com és també Doctor Honoris Causa pel Centre d’Investigació i Desenvolupament de l’Estat de Michoacan (Mèxic).

Terceño tindrà vot a les sessions de l’acadèmia, a més de continuar participant de les seves activitats de divulgació científica, entre les quals hi ha l’Observatori d’Investigació Econòmico-Financera, un organisme de referència que desenvolupa projectes de recerca, estudis i publicacions en matèries d’actualitat rellevants.

El discurs que Terceño ha fet durant l’acte de recepció com a membre numerari ha estat “Análisis de los sectores claves de la Bioeconomía en España”.