15/12/2021

“Roda món i agita el teu entorn amb un camp de treball!” és la nova exposició al CRAI URV

La mostra itinerant del Servei Civil Internacional de Catalunya es pot veure fins al 17 de juny als CRAI

Exposició itinerant “Roda món i agita el teu entorn amb un camp de treball!".

Del 16 de desembre del 2021 fins al 17 de juny del 2022 en els diferents CRAI de campus farà itinerància la mostra “Roda món i agita el teu entorn amb un camp de treball!”, que ha cedit temporalment el Servei Civil Internacional de Catalunya (SCI). L’exposició vol apropar el potencial transformador dels camps de treball que desenvolupa de la mà dels seus voluntaris, i posa en valor l’individu -apoderant-lo pel canvi i transformació socials-, la cooperació, el desenvolupament i la internacionalització.

El Servei Civil Internacional és un moviment sense ànim de lucre format per voluntaris, col·laboradors i professionals que treballen per la cultura de pau, la justícia global i la transformació social. Compta amb més de 90 entitats sòcies i té 42 branques locals arreu del món. Una d’elles, amb seu a Barcelona, és el Servei Civil Internacional de Catalunya, que des de fa anys organitza tot tipus de projectes de voluntariat internacional, conjuntament amb col·lectius i organitzacions d’arreu del món, des d’una doble vessant: local-internacional.

Juntament amb l’activisme local i l’educació per la pau, el voluntariat esdevé l’eina que els permet fomentar l’apoderament personal i col·lectiu, generant un procés de canvi, d’intercanvi i suport mutu.

Mitjançant l’exposició itinerant “Roda món i agita el teu entorn amb un camp de treball!”, l’SCI apropa a un dels seus camps de treball, permetent conèixer la tasca que s’hi desenvolupa, el paper de les persones implicades i la missió de l’entitat.

La mostra la composen 27 panells dividits en diferents categories. Cada part s’explica en un plafó informatiu i ve acompanyada per fotografies de diferents autores. Consta també d’un panell general amb informació de l’exposició, del camp al qual referència i de la pròpia entitat.

Els camps treball són sempre propostes de feina comunitària, arreu del món, que aspiren a fer real un projecte local transformador. El duen a terme grups d’entre 5 i 20 voluntaris i voluntàries, durant un determinat període de temps. Poden ser de curta durada (entre 1 i 3 setmanes) o bé de llarga durada. En aquest cas es tracta del voluntariat europeu, que és un projecte de voluntariat internacional (mitja o llarga durada) subvencionat pel programa Erasmus Plus.

La majoria de camps de treball són a països europeus i s’hi pot participar dels 18 als 30 anys.

L’exposició es pot visitar del 16 de desembre de 2021 al 7 de gener del 2022 al vestíbul del CRAI Medicina i Ciències de la Salut (Reus). Després s’exposarà també als diversos CRAI de campus que la universitat té extensos pel territori, tot fent una itinerància que es podrà seguir a través de l’Agenda del CRAI.

El CRAI ofereix aquesta mostra amb l’expectativa que els estudiants s’obrin a noves experiències i els encoratja a formar part d’aquesta comunitat de voluntaris participant en un dels molts camps de treball que ofereixen.