29/04/2020

El Servei de Recursos Educatius posa a disposició dels docents les eines per adaptar la docència a la distància

2.870 assistents han seguit els webinaris sobre les tecnologies per a l'aprenentatge i el coneixement. El CRAI també ha adaptat el seu servei a la comunitat URV i ofereix una col·lecció de milers de revistes i llibres electrònics

Webinari "De la presencialitat a la "virtualitat", impartit per Mercè Gisbert i José Luis Lázaro. FOTO: @accesimple, a Twitter.

Treballar i estudiar des de casa requereix adaptar no només les rutines sinó també les eines. Per aquest motiu, diverses unitats de la Universitat han elaborat  guies de recursos i serveis i ofereixen formació per al PDI i el PAS perquè les integrin al seu dia a dia.

El repte d’apdaptar els processos docents a la distància ha comptat amb l’assessorament del Servei de Recursos Educatius. Des de l’inici de la suspensió de les classes presencials, setmanalment ofereix al professorat webinaris d’una hora sobre les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC). Des d’aleshores fins ara, s’han ofert 53 sessions de 10 temàtiques diferents perquè el professorat faci un bon aprofitament del Campus Virtual (Moodle) i d’altres tecnologies per ensenyar i comunicar-se amb els estudiants. Un total de 2.869 assistents han seguit els webinaris des del 16 de març fins aquest 28 d’abril.

A més a més, el mateix Servei de Recursos Educatius ha elaborat dos guies per orientar el professorat sobre com fer i quines eines tenen a l’abast per mantenir l’activitat docent a distància, i sobre com fer i amb quines eines l’avaluació.

De fet, el seguiment, el desenvolupament i la certificació de la competència digital del docent és l’objecte d’estudi d’un projecte del grup de recerca ARGET, que amb el Servei de Recursos Educatius i la Fundació.Cat publiquen diàriament vídeos breus sobre aquesta competència al canal de YouTube de la Universitat.

Accés als recursos en línia del CRAI

El CRAI també ha adaptat el seu servei i, per facilitar l’accés de la comunitat universitària als recursos en línia, ha creat una pàgina al seu web que els agrupa tots. En primer lloc, recursos en línia, amb l’accés a tots els recursos de la Biblioteca Digital a través del cercador (una col·lecció de milers de revistes i llibres electrònics), amb un apartat específic per a recursos docents, i guies i videotutorials breus que ajuden a localitzar tots els recursos electrònics disponibles. En segon lloc, hi ha l’accés a tots els serveis virtuals de suport a l’aprenentatge, la docència i la recerca, i, en tercer lloc, les opcions d’atenció personalitzada del CRAI.

Formació per al PAS

Per al Personal d’Administració i Serveis també s’ofereixen recursos per a l’autoaprenentatge, l’accés als webinaris del Servei de Recursos Educatius i formació a distància amb temes relacionats, entre d’altres, amb l’ofimàtica, la protecció de dades, l’administració pública i la violència de gènere a la universitat, en un curs que impulsa l’Observatori de la Igualtat.