10/02/2022

Un showcooking conduït per estudiants de Nutrició Humana i Dietètica ressalta la importància dels llegums en la dieta

Forma part del Projecte d'alimentació i estil de vida saludable de la URV

Les estudiants del grau en Nutrició Humana i Dietètica Carmen Sanjuán i Èrica Cunillera, amb la professora Maria Fuentes elaborant una de les receptes del showcooking amb motiu del Dia Mundial dels Llegums.

Èrica Cunillera i Carmen Sanjuán, estudiants del grau en Nutrició Humana i Dietètica, i Maria Fuentes, professora del mateix grau, han conduït aquest dijous un showcooking amb motiu del Dia Mundial dels Llegums. Han mostrat com fer receptes fàcils i econòmiques amb llegums en conserva aptes per als estudiants universitaris. L’esdeveniment, que forma part de les accions del Projecte d’alimentació i estil de vida saludable de la URV, ha comptat amb la participació de més de 30 persones al campus Bellissens i 50 més que l’han seguit en directe a través del canal de YouTube de la Universitat.

Maria Fuentes, professora de tècniques culinàries a la URV,  ha sigut la cuinera que ha ensenyat als participants a fer tacos de cigrons amb salsa aquafaba i crema de formatge vegetarià, hummus de llenties amb cúrcuma i pèsols amb ous poché i pernil salat. Són tres receptes saludables amb llegums a través de les quals han explicat la importància d’aquest aliment en la dieta, especialment de la gent jove.

Dos de les receptes de la mostra que han ofert les estudiants i professora del grau en Nutrició Humana i Dietètica.

Durant el showcooking, les estudiants de Nutrició han resolt dubtes sobre les dades nutricionals rellevants dels llegums i han explicat per què haurien de ser més habituals en la nostra dieta. Per finalitzar, han invitat als participants a provar els plats que ha cuinat Maria Fuentes en directe. També han donat el decàleg dels 10 consells d’hàbits saludables fet a partir dels resultats d’una enquesta a la comunitat universitària i un receptari en línia de 7 receptes amb el superaliment.

L’estudi, que va comptar amb la participació de més de 1.400 persones, va confirmar que els llegums eren l’aliment que menys consumien els joves universitaris. Per aquesta raó, les estudiants participants al projecte, Èrica Cunillera i Carmen Sanjuán, van decidir fer aquesta campanya de conscienciació de l’aliment i impulsar la dieta sana en general. ”L’objectiu és que es valori més aquest superaliment – diuen les estudiants – i que se sàpiguen tots els seus avantatges”.

La trentena de persones que ha assistit a l’esdeveniment han tastat les propostes de receptes amb llegums.

Aquesta activitat forma part del Projecte d’alimentació i estil de vida saludable de la URV (ASSURV), que va néixer l’any 2019 de la mà de Nancy Babio, responsable del grau en Nutrició Humana i Dietètica, i Ruth Marquès, tècnica responsable de l’Àrea de Benestar i Salut de l’Oficina de Compromís Social, amb la direcció de Cori Camps, vicerectora de Relacions Institucionals, Cultura i Compromís Social. Al llarg del curs es faran altres accions perquè la comunitat URV tingui una alimentació més rica i saludable.