20/05/2016

“Tarracvs”, la mascota dels Jocs Mediterranis de Tarragona 2017

Es tracta d'un casc romà fet d’aigua del Mediterrani, amb un mocador casteller i un plomall amb la bandera de Tarragona. D'entre els dibuixos presentats pels escolars, va guanyar el d'Aleix Girona i després ha passat per les mans de l'il·lustrador Jean Jullien. L'elecció de la mascota forma part del Projecte Educatiu dels Jocs, liderat des de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia

"Tarracus" amb els nens, a l'escenari del teatre.

“Tarracvs” és la mascota dels Jocs Mediterranis Tarragona 2017. L’acte de presentació ha tingut lloc el dijous, 19 de maig al Teatre Tarragona, presidit pel Rei Felip VI, president d’honor de Tarragona 2017. Ha assistit també la ministra de Fomento Ana Pastor.

Un casc fet d’aigua del Mediterrani; el mocador casteller, símbol del territori tarragoní, i la bandera de Tarragona dibuixada al plomall del casc conformen la mascota dels Jocs. És el dibuix guanyador entre els gairebé 10.000 nens i nenes que van presentar la seva proposta. 84 centres del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre han presentat un total de 252 dibuixos, d’entre els quals se’n van escollir els 10 finalistes. El dibuix d’Aleix Girona, alumne de 13 anys de l’escola Abel Ferrater de La Selva del Camp, ha estat l’escollit en un concurs fet a les xarxes socials. Després ha passat per les mans de l’il·lustrador francès Jean Jullien, un artista compromès amb els valors de la pau i conegut mundialment per ser el creador del símbol de la pau, convertit en Torre Eiffel amb motiu dels atemptats de París al novembre de 2015.

El president del Comitè Olímpic Espanyol, Alejandro Blanco, ha assenyalat “l’aposta decidida pels Jocs, la ferma decisió de complir amb els compromisos contrets anteriorment i la promoció dels valors de l’esport”. També ha posat en valor el fet de “convertir Tarragona en un punt de trobada de l’esforç, la integració i el treball en equip de totes les administracions. Valors que s’identifiquen amb la mascota”.

Per la seva part, el president del Comitè Olímpic Internacional, Amar Addadi, ha donat la benvinguda a la mascota perquè, ha dit, “estem convençuts que serà un excel·lent suport de comunicació, tant per la promoció dels Jocs Mediterranis, com pel renom d’aquesta bella ciutat de Tarragona i totes les ciutats de la província associades al projecte”. Addadi ha remarcat el fet que més de 10.000 escolars hagin pres part en el concurs, la qual cosa “demostra el punt de trobada entre els Jocs Mediterranis, l’escola i el món educatiu”. El president del CIJM ha tancat el seu discurs felicitant als membres del Comitè Organitzador i als membres del Comité Olímpico Español perquè, “tot i les dificultats de la conjuntura actual, continuen donant suport i despleguen infinits esforços per assegurar la continuïtat del projecte Tarragona 2017”, ha destacat.

L’alcalde i president de la Fundació Tarragona 2017, Josep Fèlix Ballesteros, ha descrit el Mediterrani “com una via de comunicació d’idees, valors, creences, costums, cultura i tradicions, la immensa influència del qual perdura encara als nostres dies”. Ballesteros ha posat en valor el fet que la mascota neix d’un projecte participatiu entre els escolars de les ciutats seu. I ha conclòs el discurs apel·lant als nens i nenes, “perquè vosaltres sou el futur. Vosaltres heu de ser els protagonistes dels Jocs de 2017. I vosaltres heu de ser els qui, d’aquí a molts anys, quan ja sigueu molt grans, pugeu explicar als vostres nets i benets que l’any 2017 a Tarragona es van organitzar els millors Jocs de la història. I que precisament a Tarragona, aquell any, es va donar un pas decisiu en la defensa dels grans valors positius de la humanitat”. Tal com s’ha indicat a l’acte, l’elecció ha estat una acció relacionada amb el Projecte Educatiu de Tarragona 2017, liderat des la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV amb la col·laboració del Departament de Pedagogia i l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE).

Els escolars que han assistit a l’acte de presentació de la mascota s’han endut un obsequi de Tarragona 2017 i un pack de menjar gentilesa de: Aigües Veri, El Corte Inglés, Borges i Fragadis.

Més informació:

Projecte Educatiu Tarragona 2017