21/10/2015

El projecte educatiu dels Jocs 2017 arriba a secundària amb un concurs d’idees per al llegat

150 centres educatius podran presentar les tres millors propostes dels seus estudiants, en les categories de tecnologia, pràctica esportiva i medi ambient, per contribuir al llegat dels Jocs. L'organització dels Jocs escollirà finalment les 9 millors idees guanyadores, que es presentaran a final del curs 2015-16

Moment de la presentació del concurs de secundària dels Jocs als mitjans de comunicació.

Els Jocs Mediterranis Tarragona 2017 arriben als alumnes d’educació secundària a través d’una nova activitat del Projecte Educatiu, vinculada a la Taula Estratègica del Llegat dels Jocs. Després de l’èxit de participació del concurs de dibuix de la mascota de Tarragona 2017, on més de 10.000 alumnes van dibuixar la seva proposta, els Jocs Mediterranis i Tarragona Impulsa presenten ara un concurs d’idees sobre el llegat dels Jocs al territori dirigit als alumnes de centres de secundària (ESO, batxillerat i cicles formatius).

Aquesta nova activitat, que té un abast d’uns 150 centres d’educació secundària del Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre, s’ha presentat el dimecres, 21 d’octubre a la Sala de Graus del campus Catalunya. L’acte ha comptat amb la presència del degà de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, Lluís Marquès, el tinent d’alcalde dels Jocs Mediterranis, Javier Villamayor, i la dinamitzadora de la Taula Estratègica del Llegat dels Jocs Mediterranis, Berta Cerezuela.

El concurs d’idees busca les millors propostes d’accions que es puguin vincular al llegat dels Jocs, com per exemple campanyes sensibilitzadores, projectes cooperatius o aplicacions tecnològiques, entre altres, que romanguin un cop acabats. Les idees proposades han d’estar emmarcades en una de les tres categories del concurs: tecnologia, pràctica esportiva o medi ambient. Els centres educatius participants seleccionaran les seves tres millors idees, una per cada categoria, i les presentaran a l’organització dels Jocs a través d’una fitxa descriptiva. L’organització dels Jocs Mediterranis i Tarragona Impulsa escolliran les 9 idees guanyadores, tres per cada categoria, les quals es presentaran públicament a final de curs, rebran un obsequi i gaudiran de formació i assessorament per desenvolupar els seus respectius projectes. També es pot participar en el concurs a través de l’Aula Virtual enviant un correu a educatiu2017@tarragona.cat

Vinculada a la Taula Estratègica del llegat

Aquesta nova activitat del Projecte Educatiu neix de la Taula estratègica per la dinamització econòmica i la reactivació de l’ocupació mitjançant les oportunitats generades pel llegat dels Jocs Mediterranis Tarragona 2017, una iniciativa promoguda des de l’Ajuntament de Tarragona a través de Tarragona Impulsa i amb la col·laboració de la Fundació Tarragona 2017. El projecte està subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya, en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local i cofinançat en un 50% pel Fons Social Europeu (FSE) dins d’un Programa Operatiu de l’objectiu d’Inversió en Creixement i Ocupació d’aquests fons, per al període 2014-2020.

De la mà amb la URV

El Projecte Educatiu dels Jocs Mediterranis (PEJM2017) està coordinat pel grup @RGET del Departament de Pedagogia de la URV, encapçalat pel degà de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, Lluís Marquès, i el Dr José Cela; i supervisat pel Departament d’Esports de Tarragona 2017.

El PEJM2017 compta amb el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i amb la implicació dels molts agents, que són: l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la URV, que assumeix la gestió de formació de professorat i assessorament; tots els municipis seus i els centres educatius de l’abast dels Serveis Territorials d’Ensenyament (primària i secundària); l’IMET, amb la participació en el procés de redacció i inclusió d’activitats pròpies al Projecte; els Consells Esportius, que intervenen en la formació de professorat i participen en la gestió i organització d’esdeveniments vinculats a la promoció d’esports i hàbits saludables; i les Federacions, en la formació de professorat i en activitats de promoció dels esports. També actuen d’agents en els Jocs estudiants dels graus d’Educació Infantil i Educació Primària de la URV i estudiants de Cicles Formatius d’activitat física i esport.