13/07/2022

Un llibre analitza les mancances en habitatge als pobles i ciutats de Tarragona i proposa mesures per fer-hi front

Les polítiques d’habitatge a l’àmbit local. Un exemple a la Catalunya Sud, dirigit pel catedràtic de Dret Civil de la URV Sergio Nasarre és fruit d'un estudi útil per conèixer la realitat present i les necessitats en matèria d’habitatge a la demarcació

Una imatge del catedràtic Sergio Nasarre durant la presentació del llibre.

El Palau Bofarull de la Diputació ha acollit aquest dimarts la presentació del llibre Les polítiques d’habitatge a l’àmbit local. Un exemple a la Catalunya Sud, dirigit pel catedràtic de Dret Civil de la Universitat Rovira i Virgili (URV) Sergio Nasarre i publicat per l’editorial Tirant lo Blanch dins de  la col·lecció ‘Derecho a la vivienda’. L’obra, que  parteix d’un projecte concedit a la Càtedra Unesco d’Habitatge de  la URV per la Diputació de  Tarragona, compta amb  la participació dels experts Santiago Ariste, Gemma Caballé, Rosa Maria Garcia, Núria Lambea, Emma  López,  Estela Rivas, María Paula Rodríguez, Maridalia Rodríguez, Héctor  Simón i Irene Suau.

La presidenta de  la Diputació de  Tarragona Noemí Llauradó,  que ha presidit l’acte, ha  destacat que  la publicació “omple un buit en matèria d’habitatge a casa nostra; els seus continguts són de gran  utilitat  a  l’hora  de  dissenyar  línies  d’actuació  de  cara   al  futur”. En la presentació hi ha intervingut també el  vicerector  d’Economia,  Infraestructures  i Relacions Institucionals de  la URV, Juan Antonio Duro, qui ha volgut destacar el paper la Universitat en la transferència de coneixement.

El vicerector Antonio Duro i la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó.

El director de l’estudi, Sergio Nasarre, n’ha detallat els aspectes més importants: “Amb aquesta publicació la intenció ha estat fer una guia pràctica per als ens locals per tal d’ajudar-los a fer front a un problema complex que no té receptes màgiques”.

Han assistit a la presentació més de 60 persones, entre elles la delegada del govern de la Generalitat a Tarragona, Teresa Pallarès; la presidenta del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Carme Pallàs; la directora dels serveis territorials de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Trinitat Castro; els diputats de la Diputació Andreu Martín i Pere Lluís Huguet, i  la diputada d’Igualtat i Cooperació Internacional de la Diputació de Lleida, Helena Martínez.