15/12/2022

Un treball de recerca dirigit per la professora Barbara Biglia, premiat per l’Observatori de Justícia en Violència Masclista

El projecte aborda la violència sexual i de gènere a les universitats catalanes i mexicanes. Els resultats d'aquesta recerca s'exposen avui durant una jornada a Barcelona

Barbara Biglia -la tercera per la dreta- durant el lliurament dels Premis de l'Observatori Català de Justícia en Violència Masclista.

“Aprenem juntes. Respostes a les violències sexuals i de gènere a les universitats catalanes i mexicanes” és el nom del projecte premiat com a millor treball d’investigació per l’Observatori de Justícia en Violència Masclista del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. La professora Barbara Biglia, del Departament de Pedagogia de la URV, juntament amb l’investigador de la UB Jordi Bonet han dirigit aquest treball finançat per l’Institut Català Internacional per la Pau (ICIP). Les conclusions principals d’aquesta recerca s’expliquen avui en una jornada que es fa a la Facultat de Psicologia de la UAB.

Es tracta d’una recerca que s’emmarca en el projecte interuniversitari SeGreVUni (Visibilitzar i Dimensionar les Violències Sexuals i de Gènere a les Universitats). L’objectiu de la investigació és donar visibilitat les violències sexuals i de gènere com a problema que afecta greument la vida de les dones i de les persones de la comunitat LGTBIQ+, així com sensibilitzar a la comunitat universitària sobre aquest tema.

La investigació s’ha centrat en l’estudi de les polítiques universitàries, a través dels continguts dels protocols d’universitats catalanes i de l’Altiplà central mexicà davant d’aquestes violències. Per fer-ho, el grup investigador s’ha basat en la realització d’entrevistes i grups de discussió amb persones expertes, supervivents i activistes, membres de les diferents universitats, amb la idea de recollir experiències sobre les violències i identificar-ne les bones pràctiques.

El projecte remarca el compromís feminista per revertir les posicions vigents a la societat.