02/11/2023

La URV convoca la tercera edició dels Premis Josep M. Pujol a les millors tesis en català

S’hi poden presentar les persones doctorades per la URV durant el curs 2022-23

La URV, a través de la Comissió de Política Lingüística de la Universitat, ha convocat la tercera edició dels Premis Josep M. Pujol a les millors tesis escrites en català. Aquesta convocatòria pretén prestigiar el català com a llengua de ciència i de recerca i estimular-ne l’ús.

Poden presentar-s’hi fins al proper 21 de desembre les persones matriculades el curs 2022-23 en un programa de doctorat de la URV i que hagin defensat la tesi doctoral durant el curs 2022-23 (entre l’1 d’octubre de 2022 i el 30 de setembre de 2023). El premi al qual optaran són 1.500 euros en concepte de drets de publicació de l’obra i les tesis guardonades seran incloses a la col·lecció Cum Laude del segell editorial Publicacions URV.

Els premis tenen dues modalitats (una de l’àmbit de les ciències socials i humanitats i una altra de les ciències experimentals i de la salut), i accepten tesis que poden ser o bé escrites íntegrament en català, amb menció internacional o sense, o bé un compendi d’articles en què estiguin escrites en català com a mínim la introducció, els objectius i les conclusions.

Els guanyadors de la segona edició van ser Blanca Lorman, amb una tesi sobre dels factors de risc de l’hemorràgia intracerebral en pacients amb malalties d’evolució crònica, i Guifré Colomer, amb una tesi sobre els discursos ideològics i polítics de diferents conflictes dels segles XIII i XIV.

Pel que fa als guanyadors de la primera edició, les seves obres editades ja es troben disponibles al catàleg de Publicacions URV. Es tracta dels volums Influència de les alertes de seguretat de medicaments sobre la prescripció en l’àmbit de l’atenció primària de salut, d’Isabel Rosich, i Masculinitats (in)habitables: Transaccions, gènere i patiment mental entre adolescents i joves, de Xavier Cela.

Els premis duen el nom de Josep M. Pujol i Sanmartín (1947-2012) en homenatge a aquest professor i investigador del Departament de Filologia Catalana de la Universitat. El seu àmbit de recerca es va centrar en l’escriptura tipogràfica, la literatura catalana medieval i el folklore.