07/10/2021

La URV fa públic un decàleg d’alimentació i estil de vida saludable i sostenible

Fa recomanacions clau per a la salut a partir dels resultats de l'enquesta feta a la Comunitat URV

Estudiants al campus Sescelades.

Amb motiu del Dia de les Universitats Saludables, que té lloc avui, la URV publica el Decàleg d’alimentació i estil de vida saludable i sostenible, una sèrie de recomanacions per afavorir l’adquisició de bons hàbits i millorar l’estil de vida. Està adreçat especialment a la comunitat universitària, com a part del projecte “Alimentació saludable i sostenible de la URV”, que impulsa l’Àrea de Benestar i Salut de l’Oficina de Compromís Social junt amb la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut per oferir serveis i activitats orientats a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, especialment el de Salut i Benestar.

El decàleg està disponible en tres formats: una guia, que conté informació més detallada sobre cada recomanació; un document gràfic de resum, i un vídeo.

Decàleg resultant de l’enquesta sobre hàbits saludables.

El decàleg s’ha elaborat a partir dels resultats d’una enquesta en què han participat més de 1.400 membres de la comunitat universitària, que van respondre un qüestionari validat sobre la dieta mediterrània i unes preguntes sobre el seu estil de vida. L’anàlisi de les respostes va permetre determinar que cal millorar especialment els hàbits alimentaris, ja que el 66,15% no arriba al consum mínim de fruita recomanat; el 65,66% no pren prou racions de llegums, i el 71% no menja prou peix. També es va observar el 78,3% de la població universitària és sedentària perquè passa més de 5 hores diàries asseguda, malgrat que dedica, de mitjana, entre una i dues hores setmanals a fer exercici físic.

Per això el decàleg inclou missatges clau per a la salut i sostenibilitat, per animar les persones que treballen i estudien a la Universitat a tenir un estil de vida saludable i canviar els patrons de comportament que són perjudicials per a elles i per al planeta. Així, el document promou una dieta rica en aliments frescos o mínimament processats d’origen vegetal, de temporada i de proximitat.

Conferència sobre alimentació i sostenibilitat

Amb motiu del Dia de les Universitats Saludable, la Xarxa Espanyola d’Universitats Promotores de Salut ha organitzat la conferència “Alimentació i sostenibilitat: per què la dietètica pot ser clau contra el canvi climàtic?”, a càrrec d’Aitor Sánchez, dietista nutricionista autor del bloc Mi dieta cojea. Serà aquest dijous 7 d’octubre, de 18: 30 a 20:30 h, a través de la plataforma Zoom. Cal registrar-se prèviament.