20/06/2022

La URV recull una vintena de propostes per augmentar l’ús del català a les universitats

La Comissió de Política Lingüística les farà arribar a la Generalitat en el marc del procés participatiu del Pacte Nacional per la Llengua

La URV va organitzar, divendres passat, una sessió oberta per recollir propostes per augmentar l’ús del català a les universitats, en el marc del procés participatiu del Pacte Nacional per la Llengua que impulsa el Govern del país.

La reunió, convocada per la Comissió de Política Lingüística, va aplegar onze membres de la URV, que van aportar reflexions sobre la situació de la llengua catalana en l’àmbit universitari, i van plantejar una vintena de propostes concretes per incrementar-ne l’ús, tant en la docència com en la recerca.

Alguns exemples d’aquestes propostes són la creació d’un segell de qualitat per a llibres que reconegui la recerca feta en català al PDI, l’activació d’un pla d’acció específic a les facultats d’Educació, o la implementació d’accions de sensibilització i conscienciació lingüística entre la comunitat universitària, entre d’altres.

Aquestes propostes seran ara canalitzades per la URV a l’espai de participació previst d’aquest procés. D’altra banda, qualsevol persona pot fer arribar propostes concretes per millorar la situació del català en qualsevol àmbit social, abans del 30 de juny, a través del web del Pacte Nacional per la Llengua.