05/07/2018

El Consell Assessor de l’ETSEQ debat estratègies per avançar-se a la davallada demogràfica

Els representants d'empreses i institucions que formen part del consell han fet un seguiment dels indicadors de l'activitat científica i del funcionament del centre

Un moment de la reunió del Consell Assessor de l'ETSEQ el 3 de juliol de 2018.

El Consell Assessor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), integrat per representants d’empreses i institucions, es va reunir el 3 de juliol per analitzar els indicadors de progrés dels departaments i del centre. Es tracta de la sisena reunió d’aquest consell, en la qual van debatre també les possibles estratègies que permetran fer front a la davallada demogràfica dels propers anys. Entre les possibilitats que es van contemplar hi ha l’oferta de dobles titulacions i la intensificació de les relacions amb altres institucions universitàries i de recerca.

El Consell l’integren 21 persones, de les quals van assistir-hi Francesc Xavier Grau, rector de la URV entre 2006 i 2014 i president del Consell Assessor; Carlos Álvarez, de Bayer-Covestro; Joan Josep Colina, d’Indústries Teixidó; Santiago Crivillé, de. Consell de Col·legis d’Enginyers Tècnics Industrials; Josep Moragas, UNIÓ – Corporació Alimentària / Associació d’Empreses Innovadores en Nutrició i Salut (AINS); Josep Bonet, director de l’ETSEQ; Josep Font, director del Departament d’Enginyeria Química; i Joan Manel Vallès, director del Departament d’Enginyeria Mecànica. També va assistir-hi com a convidat Francesc Xavier Farriol. 13 persones més van excusar la seva presència.

Durant la reunió van analitzar, d’una banda, els indicadors clau de rendiment relatius al funcionament del centre i els estudiants, com ara la matrícula i la taxa d’abandonament; i els indicadors d’activitat científica. Per als primers, van posar sobre la taula propostes per respondre als canvis demogràfics; per als segons van convenir que el centre es troba en fase d’estabilitat pel que fa a la producció científica en relació als recursos captats.

El mateix dia de la reunió, el Consell de Govern de la Generalitat va nomenar Francesc Xavier Grau secretari d’Universitats i Recerca, motiu pel qual Grau va anunciar que deixaria la presidència de l’òrgan assessor de l’ETSEQ.

Tots els membres del Consell Assessor de l’ETSEQ, en acabar la reunió.