11/04/2018

Edu Muñoz, estudiant d’Infermeria: “El grau et va canviant com a persona”

526 alumnes de secundària s'informen sobre els plans d'estudi, les pràctiques i la inserció laboral dels graus que ofereix la URV a la segona jornada de portes obertes

Estudiants visitant les aules d'Infermeria de la URV.

526 nois i noies que estan cursant el Batxillerat han visitat aquest matí els set campus i seu de la Universitat en la segona Jornada de Portes Obertes. Els responsables dels estudis els han explicat els graus que s’ofereixen, els plans d’estudi, les pràctiques que hi ha associades, la possibilitat de fer mobilitats internacionals, les sortides professionals i el nivell d’inserció laboral. Els futurs estudiants han conegut de primera mà l’experiència dels qui ja estan cursant graus a la URV.

D’esquerra a dreta, Alba Vives i Edu Muñoz, estudiants d’Infermeria, i Laia Raigal, que actualment fa el doctorat en Infermeria.

És el cas d’Edu Muñoz, estudiant de segon curs d’Infermeria, que ha explicat als nois i noies  que cursar “el grau et va canviant com a persona” per la manera com estan plantejats els estudis. Així, és destacable que es facin pràctiques des del primer any, una qüestió essencial per comprovar el primer any si s’ha fet una tria correcta dels estudis. Alba Vives, també alumna de segon d’Infermeria, destaca la metodologia de “l’aprenentatge basat en els problemes, en què es treballa l’anàlisi d’un pacient en grups molt reduïts i t’obliga a preguntar-te el per què una cosa es fa d’una manera i no d’una altra i tenir pensament crític”.

A més de la metodologia d’aprenentatge, també són preocupacions dels futurs estudiants la inserció laboral dels estudis i la possibilitat de fer estades fora. La degana d’Infermeria, Roser Ricomà, explica que els graduats tenen una inserció de més del 90% garantida i els que no troben feina al territori surten preparats per fer-ho fora, especialment a Anglaterra, on hi ha diversos exestudiants de la facultat.

Alumnes de secundària interessats en el grau de Dret i la doble titulació d’ADE i Dret durant la presentació dels ensenyaments a l’Aula Magna del campus Catalunya.

La responsable de l’ensenyament de Dret, Núria Torres, ha manifestat als alumnes que estan interessats en aquest grau i la doble titulació amb ADE que fer una mobilitat a l’estranger “és un regal a nivell d’aprenentatge i personal”. Victòria Forns, responsable de l’ensenyament de Treball Social, ha explicat als alumnes interessats la importància dels treballs en grup perquè “al món laboral casi mai treballareu sols” i “és enriquidor perquè obliga a no centrar-se únicament en el que pensa un mateix”.

Els nois i noies que han participat a la jornada de portes obertes han acabat la visita al CRAI, on han conegut els espais d’estudi i de treball en grup, i les fonts i bases de dades de l’àmbit de coneixement en el qual estan interessats.

Al fons, els futurs estudiants durant la visita al CRAI del campus Catalunya.

Entre la primera i la segona Jornada de Portes Obertes han visitat la URV 1.195 persones. La darrera oportunitat per veure les instal·lacions de la Universitat i conèixer els plans d’estudi i els diversos programes i serveis és el proper dissabte 21 d’abril, en què també es convida a les famílies, que poden consultar els horaris i fer la inscripció a la pàgina de les Jornades de Portes Obertes.