27/02/2018

El Girls’ Day atrau 180 estudiants d’ESO per despertar-los la vocació enginyera

Les noies participen en tallers experimentals i una taula rodona amb alumnes de l'ETSE i l'ETSEQ avui i el 20 de març en la setena edició de l'esdeveniment

Dues de les noies participants al tallers.

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), junt amb l’Observatori de la Igualtat, han obert avui les portes dels seus centres, i tornaran a fer-ho el 20 de març, a 180 noies estudiants de tercer d’ESO entre els dos dies per mostrar-los tot allò que es pot fer des de l’enginyeria per respondre als reptes de la societat. L’objectiu de la jornada, que ja compta la seva setena edició, és despertar la vocació enginyera d’aquestes noies, ja que és l’àmbit de coneixement de la Universitat amb una menor proporció de noies entre el seu alumnat: les noies són el 17% del total de persones matriculades als diversos graus d’enginyeria, mentre que els nois són el 83%.

Les estudiants han assistit al Girls’ Day avui des de deu centres de secundària de la demarcació de Tarragona per veure com és la professió d’enginyera i quines són les titulacions que poden cursar a la URV. I el 20 de març hi participaran deu instituts més. Per això, l’ETSE i l’ETSEQ han organitzat tallers experimentals que han permès a les noies aprendre les utilitats de la impressió 3D, com preparar càpsules de polímer, també s’han posat a la cuina per comprovar les reaccions químiques que es produeixen en els aliments, i han descobert les possibilitats que ofereix el Big Data, el mòbil o la robòtica. Les noies també han pogut escoltar l’experiència d’una alumna del grau d’Enginyeria Mecànica i una ex alumna del grau d’enginyeria electrònica que actualment treballa a la companyia Lear.

Un dels tallers mostra el funcionament d’una mà biònica.

Les diverses activitats que s’han dut a terme aquest matí al campus Sescelades estan dissenyades per mostrar a les noies la presència de dones professionals en l’enginyeria i la tecnologia, ja que la falta de referents femenins, els estereotips de gènere i la segregació del treball per sexes són alguns dels motius de la desproporció entre nois i noies en els àmbits tècnics.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

*