20/04/2015

Oberta la inscripció per als estudiants al II Mercat de Projectes Socials fins divendres, 24 d’abril

El Mercat es durà a terme el dimarts, 28 d’abril a Tarragona. La iniciativa vol ajudar els estudiants a escollir un tema pel seu treball de fi de Grau o de Màster pel curs 2015-2016, i alhora tracta de fomentar la realització de projectes socials, culturals i ambientals

Una imatge de la segona edició del Mercat de Projectes Socials que es va fer a Tarragona.

El Mercat es farà a partir de les 16 h. del dimarts 28 d’abril al campus Sescelades (Av. dels Països Catalans, 26). Unes vint entitats de Tarragona hi proposaran més de 70 projectes de naturalesa social, cultural i ambiental que poden ser d’interès per titulacions de tots els àmbits de coneixement. Entitats, estudiants i professorat tenen l’oportunitat de compartir les seves idees, necessitats i inquietuds.

Hi ha projectes sobre necessitats de col·lectius amb diversos tipus de discapacitat, la promoció de la salut, la promoció del voluntariat, la cultura i les tradicions, la conservació d’espais naturals o la defensa dels drets dels col·lectius més vulnerables.

El Mercat de Projectes Socials és una activitat inclosa en el Programa d’Aprenentatge Servei, que compta amb el suport específic del Consell Social de la URV. L’Aprenentatge Servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte. Treballar sobre les necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo fa possible la formació dels estudiants, no únicament com a professionals sinó també com a ciutadans que, amb el seu nivell cultural, els seus coneixements i habilitats específiques i el seu esperit crític i humanista, siguin la base d’una societat més justa, solidària i sostenible.

Els espais previstos al Mercat són: Àgora, que és un temps i un espai reservat per a l’exposició per part de les entitats socials dels projectes prèviament identificats com a candidats; el Quiosc, un espai físic reservat perquè les associacions interessades posin a disposició dels participants el material gràfic que creguin oportú; el Meeting Point, on cadascuna d’elles disposa d’un espai propi, per tal d’ampliar informació sobre la seva activitat i projectes a les persones interessades. El Mercat comença amb la presentació institucional a la Sala de Graus de l’ETSE/ETSEQ i els espais ocupen diferents aules.

L’organització d’aquest tipus d’activitat compta amb referents internacionals a universitats com Canadà, Bèlgica i el Regne Unit, i és expressió del concepte d’innovació social promogut per la Comissió Europea com estratègia per al canvi social.

El format de l’activitat pren com a referència les iniciatives més modernes de matching dutes a terme amb èxit a diferents àmbits. Així, per exemple, el marketplace ambiental o Projecte Tàndem promogut per l Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

Organitzen l’Ajuntament de Tarragona i la URV. Teniu tota la informació i podeu fer la inscripció aquí.