16/03/2018

20 joves estudiants reben les beques Fundació Repsol-Consell Social en el curs 2017-18

Els becats presenten un excel·lent nivell d'ocupació laboral

Els estudiants becats i els representants de Repsol i la URV, en acabar l'acte.

La Fundación Repsol i el Consell Social de la Universitat Rovira i Virgili van lliurar ahir les beques a 20 joves estudiants per al curs 2017-2018, en un acte celebrat al Paranimf de la Universitat. Aquestes beques, que ja han arribat a la dotzena edició, volen facilitar l’accés i la permanència en els estudis universitaris a aquells estudiants que, tenint un bon expedient acadèmic i motivació per fer-los, es troben amb dificultats econòmiques, socials o personals que ho dificulten.

Fundación Repsol i Consell Social de la URV doten les beques al 50%. Cada any se’n adjudiquen 5 de noves, dotades amb 5.000 € cadascuna, per començar estudis de grau, i es renoven pel mateix import les existents, d’acord amb les bases de la convocatòria, per continuar estudis de grau i màster. Enguany, els cinc nous estudiants que les han obtingut han començat: la doble titulació de grau de Biotecnologia i Bioquímica i Biologia Molecular, el grau en Medicina; el grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, el grau en Publicitat i Relacions Públiques i el grau en Bioquímica i Biologia Molecular. Els estudiants que han renovat la beca, complertes les condicions demanades, segueixen estudis de tots els àmbits del coneixement. L’import total d’enguany destinat a les beques és de 100.000 euros.

Un dels estudiants, rebent la beca.

En l’acte de lliurament d’ahir, organitzat amb la col·laboració de TAC 12, van estar presents Ignacio Egea, vicepresident de Fundació Repsol; Josep Anton Ferré, rector de la URV i Joan Pedrerol, president del Consell Social de la URV. Unes projeccions en vídeo van mostrar informació sobre les beques i les vivències dels estudiants que les han obtingut. En una taula rodona Ignacio Egea, que va remarcar que el lema de la Fundación Repsol és “Energia social”, va dir que els objectius de les beques i de la institució és que no es perdi talent i que la societat millori, especialment en els llocs, com Tarragona, on Repsol està arrelada. Joan Pedrerol, president del Consell Social, va posar en valor el treball constant dels estudiants, que any rere any renoven la beca amb esforç i entusiasme. El rector de la URV, Josep Anton Ferré va dir que “la URV, sense aquestes beques seria menys justa i menys equitativa”, i que altres fundacions haurien de seguir l’exemple de la Fundación Repsol.

D’esquerra a dreta el periodista Xavier Lozano, presentador de l’acte, el rector Josep Anton Ferré, Ignacio Egea, vicepresident de la Fundación Repsol, i Joan Pedrerol, president del Consell Social de la URV.
Un excel·lent nivell d’ocupació laboral

Un recent estudi sobre l’impacte d’aquesta iniciativa sobre els 55 alumnes beneficiats en total, 27 dels quals ja han obtingut la seva titulació acadèmica, assenyala que els becats aconsegueixen un nivell d’ocupació laboral del 92% (un índex superior al del global d’estudiants de la URV on el nivell d’ocupació és del 86%).

De l’estudi en destaca que la totalitat d’aquests estudiants estan ocupant llocs laborals on desenvolupen funcions d’acord amb el nivell universitari, i el 96% ho fan en llocs laborals específicament relacionats amb els seus estudis universitaris. D’altra banda la taxa d’èxit de la beca és del 96%, ja que tan sols 4 becats van deixar els estudis.

Més informació:

Fundación Repsol