22/06/2023

La URV acull la 29a Jornada de Concurrència i Sistemes Distribuïts

CloudLab, grup de recerca de la URV, en col·laboració amb la Societat de Computació Concurrent i Distribuïda, ha organitzat la jornada per donar a conèixer els treballs de recerca relacionats amb la concurrència i els sistemes distribuïts

Jornades de Concurrència i Sistemes Distribuïts a la URV
Participants a les Jornades de Concurrència i Sistemes Distribuïts de la URV.

L’objectiu fonamental d’aquestes jornades és donar a conèixer la feina que els diferents departaments universitaris, centres de recerca, departaments de R+D i empreses del sector informàtic desenvolupen actualment en temes relacionats amb la concurrència i els sistemes distribuïts (programació concurrent, sistemes en temps real, modelatge, anàlisi i control de sistemes concurrents, llenguatges i arquitectures, entre d’altres).

Aquest tipus de reunió és una oportunitat excel·lent perquè s’estableixin vincles de cooperació entre els diferents grups de recerca de les diferents universitats espanyoles. Aquesta cooperació se sol traduir posteriorment en la petició coordinada de finançament en projectes de recerca conjunts. Les jornades també constitueixen un fòrum adequat perquè la indústria i els centres de recerca coincideixin i intercanviïn interessos i opinions.

D’altra banda, unes jornades d’aquest tipus donen l’oportunitat a investigadors novells perquè puguin donar a conèixer a la comunitat nacional els seus primers treballs de recerca en un esdeveniment ja consolidat a nivell nacional.

Aquesta edició de les jornades s’ha celebrat els dies 19 i 20 de juny al campus Catalunya de la URV. Tot i ser un tema molt específic, l’afluència ha sigut de 27 participants, vinguts de tot l’Estat espanyol, majoritàriament del món acadèmic, però també ha estat representat el món empresarial amb empreses com Telefónica i Dell.

Més informació a la web de l’esdeveniment