19/06/2017

307 persones reben els diplomes de títols propis de postgrau 2017

Nour Salameh, estudiant siriana de doctorat, hi va pronunciar una conferència

Un dels ja graduats, rebent el diploma.

Els jardins de Mas Miarnau a Reus, edifici seu del Centre de Formació Permanent de la Fundació URV, el divendres 16 de juny, van ser l’escenari de l’acte d’entrega dels diplomes als 307 estudiants que han seguit enguany 24 programes acadèmics. Els ja diplomats, d’edats molt variades, han fet els seus estudis amb l’objectiu d’actualitzar els seus coneixements o especialitzar-se professionalment. Els van acompanyar el professorat, familiars i amics, i el públic va arribar a les 350 persones.

El rector de la URV Josep Anton Ferré, el vicerector d’Universitat i Societat Jordi Tous, el regidor de Promoció Econòmica i Ocupació de l’Ajuntament de Reus Marc Arza i la directora del Centre de Formació Permanent de la Fundació URV Charo Romano, van anar entregant els diplomes. Nour Salameh, estudiant siriana del doctorat en Societats Històriques, Territori i Patrimoni a la URV, va ser l’escollida per pronunciar la conferència que cada any s’ofereix en aquest acte. La va titular “Educació i drets humans: el coneixement científic al servei del benestar al món”.

Nour Salameh, durant la seva intervenció.

En una conferència il·lustrativa sobre la situació del seu país, Nour Salameh va parlar de la seva trajectòria personal i acadèmica. Nascuda a Homs, va ser la segona de la seva promoció en els estudis de Filologia Francesa a la Universitat de Damasc. Partidària de la revolució, va haver de deixar el seu país, per amenaces. Va començar a estudiar a la URV el màster de Relacions Euromediterrànies, i aquí va poder expressar lliurement les seves opinions.

La doctoranda va explicar també com el coneixement científic que ha adquirit li permet analitzar com s’organitzen les comunitats durant els conflictes, mentre cauen les bombes i viuen constantment operacions militars i violentes. Aquest és ara l’objecte de la seva tesi doctoral. “Els meus estudis m’estan ajudant a entendre millor el món, i a preparar-me per seguir lluitant per la justícia, contra la violència i la por, no solament a Síria sino a tot arreu”, va dir.

Enguany, els estudiants han cursat màsters i postgraus universitaris dels àmbits de l’educació, d’ economia, de comunicació, de qualitat, de recursos humans, de llengües, de salut o de dret. Podeu consultar tota l’oferta de títols propis de postgrau que ofereix la URV aquí.

Al final de l'acte, fotografia de família dels graduats.
Al final de l’acte, fotografia de família dels graduats.

1. Joan ocanya |

Molt interessant, jo vull participar.