02/05/2023

45 investigadors de la URV figuren entre els més influents del món en el Best Scientists rànquing

Publicats per Research.com, els rànquings ordenen els investigadors més rellevants en diverses disciplines en funció de les seves publicacions i la repercussió que aquestes tenen

El portal Research.com ha publicat la segona edició dels rànquings Best Scientists, que ordenen els investigadors més influents del món en 24 camps acadèmics. Fins a 45 investigadors i investigadores de la URV figuren en onze d’aquests rànquings —dos investigadors apareixen en més d’un—, amb un paper destacat en química, on quinze professionals de la recerca de la Universitat apareixen entre els investigadors més rellevants.

A banda, segons la darrera actualització amb dades de desembre de 2022, tres investigadors de la URV figuren entre els més influents en Informàtica, quatre en Enginyeria Elèctrica i Electrònica, tres en Enginyeria i Tecnologia i cinc en Ciència de Materials. També, cinc investigadors de la Universitat apareixen entre els més destacats en Ciències de la Terra, uns altres cinc en Ciències ambientals i un en Enginyeria Mecànica i Aeroespacial. Per acabar, amb dades de desembre de 2021, encara figuren entre els més influents sis investigadors de la URV repartits en els rànquings de Biologia i Bioquímica, Medicina i Microbiologia.

El Best Scientist rànquing utilitza exclusivament dades sobre les publicacions i la quantitat de cites que aquestes presenten i en calcula un índex que ordena els investigadors en una disciplina determinada en funció de la seva influència. Les dades s’extreuen de diverses fonts, incloent-hi OpenAlex i Crossref, plataformes en línia d’accés obert que recullen grans volums d’articles acadèmics i en faciliten l’accés a autors i institucions. Podeu consultar tots els rànquings a la pàgina web de Research.com.