12/04/2023

Albert Salas-Huetos rep el Premi Investigador Jove 2022 que atorga la revista Antioxidants

El professor i investigador del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques de la URV rep aquesta distinció en reconeixement a la seva excel·lència en el camp de la recerca

La revista científica Antioxidants ha atorgat el premi Investigador Jove 2022 a Albert Salas-Huetos, professor lector i investigador de la Universitat Rovira i Virgili. Aquest reconeixement, que s’atorga cada any des del 2020, té l’objectiu de posar en valor la trajectòria i l’excel·lència de personal de recerca que no faci més de deu anys des de la defensa de la seva tesi doctoral.

Aquest darrer any l’investigador també ha estat incorporat en la llista Top 2%, que dona visibilitat al 2% d’investigadors i investigadores més influents del món en les àrees de Obstetrícia i Medicina Reproductiva .

Albert Salas-Huetos (MSc, PhD) fa recerca al Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques (Unitat de Medicina Preventiva i Salut Pública) de la URV i al Grup de Recerca Alimentació, Nutrició, Desenvolupament i Salut Mental (ANUT-DSM) reconegut per la Generalitat, així com a l’Institut d’Investigació Sanitària Pere i Virgili.

Els interessos de la seva recerca se centren principalment en la infertilitat masculina/femenina i l’exposoma (nutrició, disruptors endocrins, contaminació, adipositat, etc.). Ha estat treballant en diversos assaigs clínics aleatoritzats, estudis prospectius de grans conjunts de població de diferents parts del mon i metaanàlisi. Salas-Huetos es va doctorar l’any 2016 i té un historial que inclou més de 80 publicacions en revistes internacionals indexades i 5 capítols de llibre. El número de cites de Scopus és 1.698 i el seu índex Hirsch (H-index) és 22.