08/02/2016

Alumnes de l’escola Carmelites i dels instituts Roseta Mauri i Altafulla, a la final estatal de FIRST Lego League

L'equip de l’escola Carmelites de Tarragona, el de l'institut Roseta Mauri de Reus i el de l'institut d'Altafulla han estat els guanyadors de la cinquena edició tarragonina de FIRST Lego League (FLL), organitzada per la URV i la BASF aquest passat dissabte, 6 de febrer a la Fira de Reus. Els alumnes guanyadors s'han classificat per a la final estatal de la competició que se celebrarà a Girona el proper març

La cinquena edició tarragonina de FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) Lego League ha batut rècords de participació. Ha comptat amb uns 500 nens i nenes distribuïts en 32 equips de 22 escoles, la majoria de la demarcació de Tarragona.

Els alumnes han hagut de fer front als reptes de disseny i programació de robots i a d’altres relacionats amb la gestió de residus, la temàtica d’aquesta edició. L’esdeveniment té l’objectiu de promocionar els valors de la ciència i la tecnologia a través de la diversió i el treball en equip.

8

El primer premi, de la Fundació Scientia, ha estat per l’equip LandoCarmelites de l’escola Carmelites de Tarragona. El segon premi, de la BASF, ha estat per Legolabs, l’equip de l’institut Roseta Mauri de Reus. I el tercer premi, de l’Ajuntament de Reus, ha estat per a l’equip Tekno Altafulla, de l’Institut Altafulla.

També s’han endut altres premis especials els equips de l’escola Alberich i Casas de Reus, El Carme (Vedruna) de Sant Sadurní, l’institut Martí i Franquès de Tarragona, l’institut Deltebre, l’escola Pi del Burgar de Reus, l’escola La Parellada, de Santa Oliva; i l’institut Sant Pere i Sant Pau de Tarragona.

IMG_0071

Lego League és un concurs que convida els joves d’entre 10 i 16 anys a descobrir la diversió i l’emoció de la ciència i la tecnologia, fomenta les vocacions científiques i tecnològiques i promou els valors del treball en equip i la capacitat emprenedora.

Els 32 equips han defensat davant d’un jurat un projecte científic que han treballat en grup, amb el suport d’un tutor. En aquesta edició, el repte s’ha anomenat “Trash Treck”, a través del qual els alumnes han explorat el món dels residus per resoldre problemes reals de gestió. A banda del projecte, un any més, els equips han dissenyat i programat robots construïts amb peces de Lego.

IMG_0069

Com en l’edició anterior, s’ha organitzat paral·lelament la Junior FIRST Lego League, en la qual més de 100 nens i nenes d’entre 6 i 9 anys han descobert que llençar alguna cosa a les escombraries és només el principi de tot un procés.

Aquesta competició s’estructura en tornejos classificatoris en diferents localitats i fases finals. Els millors participants  competiran en la final espanyola els propers 12 i 13 de març a Girona.

BASF Española i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) de la URV han organitzat l’edició tarragonina de la FLL.

Per tenir més informació podeu consultar la web: http://www.etse.urv.cat/flltarragona/