22/03/2019

Alumni URV ofereix als seus membres tallers per millorar les competències professionals

La comunitat Alumni URV ha realitzat aquesta setmana la seva primera activitat, un taller sobre pensament creatiu que ha obtingut molt bona acollida

El taller sobre Pensament Creatiu i Generació d'Idees es va fer a la sala de juntes del campus Catalunya.

Divuit membres del programa Alumni URV, persones titulades per la Universitat d’edats molt variades, entre els 25 i els 50 anys, van participar el dia 19 de març al taller: Pensament creatiu i generació d’idees, que es va fer a la tarda al campus Catalunya. Aquesta ha estat la primera activitat d’Alumni URV i el primer dels vuit tallers previstos per l’any 2019; els cinc primers, que tindran lloc abans de l’estiu, ja tenen les places cobertes i hi ha llista d’espera.

Organitzar activitats pel desenvolupament professional i personal constitueix una de les finalitats del programa Alumni URV, que treballa per mantenir viva la relació dels exalumnes entre si i amb la Universitat i oferir serveis i avantatges als inscrits. Des de la seva posada en marxa l’abril de 2017, compta amb 877 membres.

Formar en competències professionals

Amb aquests tallers es tracta de col·laborar en la formació permanent dels alumni, millorant habilitats clau i transversals en diferents àmbits professionals per adquirir noves capacitats. Els temes tractats són els recollits en una enquesta que prèviament es va realitzar entre els alumni i també a través de les xarxes socials. Es tracta d’activitats pràctiques de 3 h. de duració, adaptables als horaris de les activitats laborals. El taller Pensament creatiu i generació d’idees, el primer realitzat, va tenir un caràcter molt dinàmic. Totes les ments són creatives però es tractava, mitjançant diferents tècniques de pensament creatiu, explorar, generar, avaluar i organitzar idees per poder desenvolupar-les. Impartit per l’alumni Agustí López, consultor de Màrqueting, Creativitat i Innovació, es van fer servir les eines i la metodologia de Manual Thinking®, que promou el treball en equip.

D’aquí a l’estiu els tallers previstos, que ja tenen les places cobertes. són: dues edicions de Comunicar deixant empremta: Oratòria per a Professionals; Autoconeixement i Gestió Emocional, i Lideratge Personal i Felicitat. Per després de l’estiu, amb places encara lliures, estan previstos els tallers:  Com augmentar la Productivitat i Organitzar-te amb Eficàcia, Lideratge Personal i Felicitat, i Millora les Relacions Interpersonals i Comunica’t Assertivament. Tots es fan a espais del campus Catalunya.

Teniu tota la informació sobre els tallers aquí. Per participar-hi, cal estar inscrit a Alumni URV. Si hi ha places disponibles, s’ofereixen als estudiants de la URV. El contacte amb Alumni URV el podeu fer a través de alumni@urv.cat