03/06/2019

Carlos Sánchez representa la URV a la final del concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”

Un total de dotze doctorands que fan la seva tesi a alguna de les dotze universitats catalanes participen a la final del concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”, que organitza la Fundació Catalana per a la Recerca per segon any consecutiu. El doctorand la Universitat Rovira i Virgili Carlos Sánchez serà el representant de la URV en aquesta competició, que es fa a les 17h a l’Espai Endesa de Barcelona.

Sánchez, que fa la seva tesi en el marc del programa de doctorat Erasmus Mundus en Quaternari i Prehistòria, ha d’explicar en menys de 4 minuts com entendre el comportament de l’espècie humana Homo neanderthalensis i quin era la seva relació amb l’entorn a través de l’estudi de les dents dels animals que caçaven. I ho ha de fer en un llenguatge senzill i comprensible per a un públic general. Els tres millors classificats rebran premis dotats en 3.000, 2.000 i 1.000 euros, respectivament.

Carlos Sánchez va ser el guanyador del concurs “Vols saber què investigo?“, que la URV va organitzar el 15 de novembre al Teatre Bartrina de Reus en el marc de la Setmana de la Ciència 2017. El seu projecte de tesi titulat “Paleoecologia Neandertal al Paleolític mitjà del nord d’Espanya: anàlisi conjunta de micro-desgast dental i ciment-cronologia”, el prepara sota la direcció de l’investigador ICREA a l’IPHES, Florent Rivals.