12/12/2019

Cinc centres educatius de Tarragona premiats en el concurs de projectes de la Setmana Europea del Codi

Més d’un miler d'alumnes van participar en tallers de formació a quatre campus i a les escoles per ampliar les seves competències digitals i desenvolupar projectes creatius i de domòtica

L’Aula Magna del campus Catalunya de la URV ha acollit aquest dimecres el lliurament dels premis de la Setmana Europea del Codi, en la qual hi han participat més d’un miler d’alumnes de 23 centres de primària i secundària de la demarcació. Alumnat i professorat es van formar del 7 al 18 d’octubre en l’ús de Makey Makey i Arduino. Posteriorment van desenvolupar un projecte a les seves escoles i instituts, que han presentat a concurs amb un vídeo demostratiu. Els guanyadors han estat els alumnes de 6è de l’Escola Sant Bernat Calvó (Vila-seca), de 3r de l’Escola Beat Bonaventura Gran (Riudoms), de 5è de l’Escola La Parellada (Santa Oliva), de 4t d’ESO de l’INS Pont del Diable (Sant Salvador), i de 2n d’ESO de l’INS Josep Tapiró (Reus).

La Setmana del Codi és un esdeveniment que se celebra als països de la Unió Europea amb l’objectiu d’apropar la codificació i l’alfabetització digital a tothom de manera divertida i atractiva, per entendre com funciona la tecnologia i desenvolupar les habilitats per programar i innovar. La URV s’ha sumat a la iniciativa acollint la formació en codi en quatre campus de la Universitat.

Una imatge de grup d’alumnes i professorat a l’Aula Magna del campus Catalunya, junt amb el jurat i organitzadors de l’esdeveniment.

Per a primària es van introduir conceptes sobre l’energia i nocions de programació a través de la realització d’activitats diverses amb un equip Makey Makey, que permet desenvolupar des d’un projecte artístic fins a un d’enginyeria. Per secundària es va treballar amb Scratch per Arduino, per introduir conceptes de programació, robòtica i desenvolupar petits projectes domòtics amb un equip Arduino.

Del 21 d’octubre al 29 de novembre, l’alumnat i el professorat van desenvolupar estructures creatives i projectes de domotització, que el jurat del concurs ha valorat a través del vídeos presentats pels centres educatius.

En aquesta iniciativa patrocinada per Google i FECYT (Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología- Ministerio de Ciencia, Innovación y Universitades) hi han col·laborat, a més de la URV, el Departament d’Educació de la Generalitat i Google Developers Group Tarragona, en el marc de l’Aliança STEM, amb la finalitat de promoure el coneixement de competències digitals, estimular la creativitat i incentivar l’interès dels alumnes en l’àmbit de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques.