02/12/2019

Del dol a l’amor, un documental de tres estudiants de Comunicació Audiovisual, triomfa al Pitching del Clúster Audiovisual

El documental va ser el seu Treball de Fi de Grau i ara l'han presentat davant dels professionals de la indústria audiovisual

El documental "Del dol a l'amor" al Pitching del Clúster Audiovisual de Catalunya.

Irene Margalef, Ariadna Martínez i Gabriel Novau han presentat en format pitch el seu documental Del dol a l’amor, projecte de Treball de Fi de Grau del curs 2018-19 de Comunicació Audiovisual, que tracta sobre la mort perinatal i neonatal que busca trencar tabús i silenci sobre aquesta realitat. Els creadors han defensat la seva obra i han establert contactes professionals gràcies al Pitching audiovisual organitzat en la Setmana del Talent Audiovisual del Clúster Audiovisual de Catalunya, que es va fer del 19 al 22 de novembre.

Per a aquests tres graduats per la URV ha estat tota una experiència: “No només hem tingut l’oportunitat de parlar amb productores, sinó que també hem conegut a futures companyes de professió que van presentar projectes que van deixar el llistó molt alt”, expliquen. Es van seleccionar 26 projectes per participar en aquesta trobada entre universitat i professionals, d’entre les quals el documental.

Tres exestudiants de Comunicació Audiovisual presenten el seu documental a professionals de la indústria. FOTO: Ariadna Martínez.

Com a part de la participació en el Pitching, tots els seleccionats van tenir l’oportunitat de participar en tallers per preparar les seves presentacions. En el cas dels exestudiants de la URV, aquesta part va ser la més complexa: “El més difícil de tot va ser intentar resumir en només 7 minuts un projecte en què portàvem gairebé un any treballant”. Aquest era el temps que tenien per presentar la seva obra als professionals del sector. Després, va tenir lloc una ronda de preguntes, també de 7 minuts, que els joves consideren un èxit. Els van felicitar tant per l’exposició del documental com pel tema escollit.

Com a part de la jornada, van fer reunions amb les productores interessades en el projecte, en les quals es va parlar de futures entrevistes, propostes i possibles projectes. “Ara ens toca a nosaltres decidir i posar-nos en contacte amb aquestes productores per veure si tirem endavant alguna d’aquestes propostes”, expliquen els tres alumni.