29/01/2024

La Suite Rovira i Virgili, nominada als Premis Enderrock com a millor disc de clàssica i contemporània

La votació popular per decidir els guanyadors dels Premis de la Música Catalana és oberta fins a l'11 de febrer

D'esquerra a dreta, Pere Navarro, professor de la URV i rapsoda que posa veu als poemes; Miquel Massana, director de l'Orquestra de la URV; Montse Rios, directora de la Coral de la URV, i Carlota Baldrís, compositora de la Suite Rovira i Virgili amb el CD nominat als Premis Enderrock. Foto d'arxiu del concert a la Fundació Irla.

Amb motiu del 30è i el 20è aniversari de la Coral i l’Orquestra de la URV, respectivament, van encarregar a la compositora Carlota Baldrís l’obra Suite Rovira i Virgili, que es va estrenar el 22 de juny de 2021. Un any més tard, van gravar el concert en un disc que ara ha estat nominat als Premis Enderrock – Premis de la Música Catalana en la categoria de “Millor disc de clàssica i contemporània”.

Guanyar depèn dels vots que rebin en la votació popular, oberta fins a l’11 de febrer al web de la publicació musical Enderrock, que impulsa aquests guardons de la música catalana des de fa 26 edicions. Els guanyadors es coneixeran el 14 de març en una gala a l’Auditori de Girona per celebrar uns premis als quals també hi són nominats artistes com The Tyets, Mushka, Figa Flawas, Maria Hein i Miki Nuñez.

La creació musical de Carlota Baldrís es basa en els poemes del polític i periodista Antoni Rovira i Virgili, mort a Perpinyà l’any 1949, i que estan recollits als llibres Collita darrera i Collita tardana, una selecció de poesia que va fer la professora de la URV, Elena de la Cruz Vergari. Baldrís en va extreure l’essència i va posar música als pensaments de Rovira i Virgili a l’exili i els records del país on no podria tornar mai més a través d’una suite que ha fet més perdurable l’obra i la figura de l’home que dona nom a la Universitat del Sud de Catalunya.

Els Premis Enderrock no són els únics als quals ha estat nominada la Suite Rovira i Virgili. Ja va ser candidata als Premis Clavé en les categories de millor composició i de millor espectacle en directe. Ara és l’enregistrament que la Coral, que dirigeix Montse Ríos, i l’Orquestra Simfònica de la URV, sota la batuta de Miquel Masana, van fer a l’Auditori Josep Carreras de Vila-seca el que opta a ser guardonat.

El disc es pot demanar a l’Orquestra o a la Coral. També es pot obtenir a Publicacions URV el llibre amb les partitures i els comentaris de la compositora Carlota Baldrís, editat pel segell editorial de la Universitat.

4 replies

1. Josep Ferré vidal |

ES LA MILLOR

2. Angelika Spackova |

Se lo merece! Es muy grande!
    Enhorabuena!!

3. Mª Teresa Parellada Cartro |