06/04/2022

El concurs de monòlegs científics Vols saber què investigo? ja es pot veure al canal Youtube de la URV

Sis doctorands i doctorandes de la Universitat van participar en aquest concurs al teatre Bartrina de Reus

La URV ha publicat al seu canal de vídeo els monòlegs dels sis participants al concurs Vols saber què investigo?, que es va organitzar aquest passat dimecres, 30 de març, al teatre Bartrina de Reus. Els aspirants, doctorands i doctorandes a la Universitat Rovira i Virgili, havien de donar a conèixer el contingut de la seva recerca en un llenguatge planer i entenedor i en no més de quatre minuts. El guanyador d’aquesta edició va ser ser David de Yzaguirre, del programa de doctorar en Turisme i Oci, que ha parlat de com comunicar les marques de vi, mentre que Laia Gutiérrez es va endur el segon premi amb el monòleg “i el premi del públic pel monòleg ” tar wars: una nova esperança per l’Alzheimer””. El premi del públic va anar a parar a mans de Laia Gil, que va parlar de com produir mascaretes més sostenibles

Totes les intervencions es poden seguir a la llista de reproducció del concurs, al canal URV a Youtube:

El guanyador del concurs participarà en la final de l’esdeveniment organitzat per la Fundació Catalana de la Recerca, Presenta la teva tesi en quatre minuts.

El jurat d’aquesta edició estava format pel director de l’Escola de Doctorat, Josep Ribalta; la professora del Departament d’Estudis de Comunicació, Cilia Willem i la monologuista de Big Van, que també va protagonitzar un monòleg científic, Elena González.

Vols saber què investigo? és un concurs de monòlegs científics en el qual es pretén que els participants –sis doctorands i doctorandes de la URV de diferents disciplines- expliquin al públic quina és la seva recerca de manera amena utilitzant les habilitats comunicatives i algun objecte de suport, en un màxim de quatre minuts. Enguany, el concurs ha tornat el Bartrina en la seva novena edició. La iniciativa de ComCiència, la Unitat de Comunicació de la Ciència de la URV,  compta amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT)Ministerio de Ciencia e Innovación.

Els sis doctorands i doctorandes han comptat amb l’assessorament del professor del Departament d’Estudis de Comunicació de la URV Toni Pérez Portabella que, durant cinc sessions, els ha guiat en habilitats comunicatives, adaptació del llenguatge i els ha ajudat en la posada en escena del seu monòleg.