21/04/2022

El Consell de Govern aprova l’acord per al teletreball del PAS

La Universitat també posa en marxa el protocol d'acollida d'estudiants ucraïnesos

El Consell de Govern ha aprovat l’Acord de teletreball del PAS, un acord marc per fomentar un model mixt de treball per part del Personal d’Administració i Serveis: presencial i a distància. D’aquesta manera els treballadors podran optar, de manera voluntària, al teletreball sempre que es garanteixi la prestació i l’atenció presencial dels serveis que ofereix la URV amb la cobertura, efectius i horaris necessaris.

Es tracta d’un primer pas per regular el teletreball, d’acord amb l’Acord Marc per al desenvolupament del teletreball del PAS a les universitats públiques de Catalunya i el que preveu el nou article del Reial Decret Llei 29/2020 de les Administracions Públiques. Si bé la Comissió de Seguiment del teletreball del PAS de la URV, que s’estableix també en l’acord, treballarà en el desplegament d’aquesta modalitat, de moment s’obrirà una primera convocatòria de teletreball que s’iniciarà abans del 15 de juny d’enguany i tindrà una durada del curs acadèmic 2022-23.

En l’àmbit de la negociació col·lectiva també s’ha aprovat el reglament de les meses de negociació del PDI i del PAS, que estableix el funcionament i organització interna de la negociació entre la gerència i els comitès d’empresa i les juntes de personal de PDI i PAS.

Acollida d’estudiants d’Ucraïna per continuar els estudis

En el mateix Consell de Govern s’ha informat de la posada en funcionament del Protocol intern de coordinació i facilitació d’acollida de persones d’Ucraïna que sol·licitin continuar estudis. Fins ara s’han produït 21 peticions d’estudiants procedents d’Ucraïna que volen matricular-se a la URV per continuar els estudis el primer quadrimestre del curs vinent en cas que els centres acceptin les peticions. La URV Solidària podrà bonificar els costos de la matrícula d’aquests estudiants sempre que hi hagi recursos. El protocol preveu també l’acompanyament dels estudiants en una primera fase. Segons ha explicat la vicerectora d’Estudiants i Ocupabilitat, Maria Bonet, aquest protocol respon, d’una banda, a la directiva europea de 2001 per a la protecció temporal de persones desplaçades i, de l’altra, a una proposta d’estudiants i personal de la Universitat.

També s’ha treballat en el protocol d’atenció a l’accessibilitat digital a l’estudiant pensat per a persones amb diversitat funcional, que preveu, entre d’altres, fer accessibles els materials del Moodle i formar el professorat que ho requereixi per a l’adaptació dels materials.

El Consell de Govern també ha aprovat atorgar la Medalla de la URV a Joan Pedrerol, que va ser president del Consell Social des de gener de 2015 fins a la seva mort, el 19 de novembre de 2021.

Així mateix, s’ha aprovat el Pla de prevenció de riscos laborals de la URV i la FURV.