21/05/2020

El CRAI reobre parcialment per als usuaris i els laboratoris de recerca experimental tornen a l’activitat gradualment

El personal d’aquests serveis són les primers a tornar al lloc de treball però es prioritza el teletreball en tots els casos que sigui possible

Entrada del CRAI Sescelades on es lliuren els documents amb reserva prèvia.

Aquest dijous 21 de maig, el CRAI del campus Catalunya i el del campus Sescelades obren parcialment els serveis presencials per donar suport a les activitats d’aprenentatge, docència i recerca. Si bé els usuaris no podran accedir a les instal·lacions, sí que podran recollir els documents que hagin reservat a través del catàleg de la biblioteca, demanar còpies de capítols de llibres i revistes en paper i retornar documents.

Aquests mateixos serveis reobriran entre el 25 i el 29 de maig al CRAI del campus Bellissens, Medicina i Ciències de la Salut, campus Terres de l’Ebre, campus Vila-seca i seu Baix Penedès.

El personal del CRAI prepararà els documents que els usuaris hagin reservat prèviament, de manera que accediran a les instal·lacions només a recollir l’encàrrec un cop hagin rebut l’avís del servei, i els llibres es retornaran en unes caixes habilitades, on es deixaran en quarentena. Aquestes activitats es podran fer en horari d’obertura, de 10 a 13 h.  Pel que fa a les còpies de documents originals en paper, els usuaris les rebran per correu electrònic.

D’altra banda, el personal del Servei de Recursos Científics i Tècnics s’incorpora a la feina presencial i els grups de recerca que treballen als laboratoris de recerca experimental estan elaborant els plans de desconfinament que els permetrà entrar i treballar de manera segura en aquests espais. Fins ara ja són 17 els grups autoritzats per retornar als laboratoris, després que la Universitat els hagi aprovat els plans presentats. Caldrà que compleixin els límits d’aforament i aturaran l’activitat cada dia durant 2 hores per assegurar la neteja de tots els espais utilitzats.

Si bé els usuaris poden accedir al CRAI per recollir documents i el personal autoritzat, als laboratoris, la resta d’instal·lacions dels campus Catalunya i Sescelades estan tancades.

Un grup de treball integrat pels representants dels treballadors i diverses unitats de la Universitat s’ha creat per gestionar el desconfinament i garantir que el retorn als espais de la Universitat es faci amb la màxima seguretat. En tots els casos es té en compte que les persones d’especial sensibilitat o amb necessitats de conciliació segueixin fent teletreball, així com també el personal de la resta de serveis quan el teletreball és possible.

A més a més, està en marxa un curs de formació virtual sobre riscos del lloc de treball, que inclou els aspectes associats a la COVID-19, on s’indiquen les mesures preventives i de protecció que tots els treballadors i treballadores han de conèixer i seguir.