24/01/2020

El funcionament del sistema nerviós centra una jornada de recerca a la URV

L’Aula Magna de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut reuneix investigadors, estudiants i experts que parlaran de diferents temes d'actualitat en aquest àmbit

Les jornades d’hivern del sistema nerviós comencen aquest dijous i s’allargaran fins diumenge amb l’objectiu de divulgar coneixement del sistema nerviós d’una forma aplicada. Una trentena d’investigadores i investigadors, doctorands, postdoctorats i exalumnes del Màster en Ciències del Sistema Nerviós –coordinat per la URV i la Universitat d’Almeria- tractaran sobre les seves recerques relacionades amb la Neurotoxicologia, la Neuropsicofarmacologia, la Fisioteràpia Neuromusculoesquelètica i la Neurorehabilitació.

Aquestes jornades es realitzen anualment alternant les seus en la Universitat Rovira i Virgili i en la Universitat d’Almeria. Aquesta vegada, la reunió es durà a terme a Reus, presidida per l’investigador de la Unitat d’Histologia i Neurobiologia i cocoordinador del màster,  Manel Santafè. Inclourà xerrades de professors d’aquestes dues universitats i també de professors convidats que presentaran els seus treballs de recerca en el camp de la neurociència, així com xerrades breus impartides per diversos dels principals investigadors joves.

Entre els temes que s’hi tractaran, alguns de relacionats amb el trànsit intestinal i el rendiment dels esportistes; la presa de decisions fiables a través de la intel·ligència artificial; els darrers avenços en el tractament farmacològic de trastorns neurodegeneratius; recerques recents sobre tractaments del dolor muscular crònic; recerques relacionades amb la impulsivitat en les addiccions i d’altres que fan referència als contaminants ambientals i factors genètics de risc en els trastorns del neurodesevolupament, entre d’altres.