28/10/2016

El grup de recerca patriARQ ha estudiat les esglésies romàniques de la Vall d’Aran

Investigadors de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura presenten dos articles científics a les Jornades d'Estudi "1616. Ordinacions, Pragmàtica i Edictes Reials de la Vall d'Aran". Juan Francisco de Gracia", del 4 al 6 de novembre

El grup de recerca patriARQ de l’ETSA participa a les jornades amb la presentació de l’article “Revisió de la teoria de fàbrica a les esglésies romàniques de la Vall d’Aran” a càrrec de Josep Lluís Ginovart, director de School of Architecture de la UIC, i l’arquitecta per la URV Mònica López. I també presenten l’article “Escanejat làser de les esglésies de la Vall d’Aran” els professors de l’ETSA Agustí Costa, Sergio Coll i Jordi Queral. Ho fan el dia 5 de novembre.

Les jornades d’estudi “1616. Ordinacions, Pragmàtica i Edictes Reials de la Vall d’Aran. Juan Francisco de Gracia” tenen lloc a la Vall d’Aran els dies 4, 5 i 6 de novembre. Es commemora el 400 aniversari de la redacció d’aquest document, que actualitza i recopila l’administració aranesa.

Els actes comencen el divendres, 4 de novembre, amb la conferència inaugural a càrrec de Patrici Pojada de la Universitat de Perpinyà. La Fundació Museu Etnològic de la Vall d’Aran presenta la reproducció i reedició de la publicació original, datada en el 1618, de les Ordinacions. Aquests actes tenen lloc a Vielha, a la seu del Conselh Generau d’Aran.

Els dies 5 i 6 de novembre els actes continuen en l’Alberg Era Garona de Salardú i en les Esglésies d’Escunhau, Garòs i Unha on es visiten i comenten els seus rellotges.

Més informació:

Jornades d’estudi “1616. Ordinacions, Pragmàtica i Edictes Reials de la Vall d’Aran”