28/09/2015

Eleccions d’estudiants a diferents òrgans de govern els dies 4, 5 i 6 de novembre

Els estudiants de la URV tenen la possibilitat de formar part del Claustre, de les juntes del seu centre i dels consells de departament, perquè la seva veu es tingui en compte. Les eleccions cobriran les vacants actuals i el sistema de votacions serà electrònic remot. S'ha obert un segon termini per presentar candidatures, del 9 al 15 d'octubre

Cada dos anys, tenen lloc eleccions generals d’estudiants perquè es renovin, al ritme dels seus estudis, i tinguin representació a diferents òrgans de la Universitat; les últimes van ser a la tardor de 2014. Els representants del personal docent i investigador (PDI) i el personal d’administració i serveis (PAS) s’elegeixen cada quatre anys. No obstant, el reglament electoral es va modificar per tal que l’any en què no hi ha eleccions generals d’estudiants se’n convoquin allà on hi ha vacants, tal com es farà aquesta tardor.

Ara, al novembre de 2015, les eleccions es duran a terme al Claustre, per escollir 28 representants dels estudiants que ocupin aquests escons buits, dels 52 en total que té el col·lectiu. El Claustre compta amb un total de 202 escons.

A les juntes que governen els dotze centres i als consells dels 24 departaments de la URV hi ha vacants d’estudiants, així com a la Comissió de Coordinació del campus Terres de l’Ebre, on n’hi ha una.

Dos dels centres de la URV segueixen un calendari d’eleccions diferent al de la resta de la Universitat. Ara, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria es renova totalment la representació d’estudiants; i a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura s’escull la totalitat de representants: estudiants, PAS i PDI. També hi ha eleccions de tots els col·lectius al Consell de la Unitat Predepartamental d’Arquitectura.

En aquesta cita electoral es convoquen també eleccions parcials per cobrir vacants de PDI al Consell de Departament d’Informàtica i Matemàtiques i al Consell de Departament d’Enginyeria Química; així com a la Junta de la Facultat d’Economia i Empresa, per cobrir vacants de PAS.

Els alumnes poden veure reconeguda acadèmicament en crèdits la participació en òrgans de govern de la Universitat, així com en d’altres activitats estudiantils. Podeu consultar-ho a la Normativa acadèmica de grau i màster 2015-16

El procés de les eleccions s’ha iniciat per tothom el dia 28 de setembre. Del 29 de setembre al 6 d’octubre ha estat el termini establert per presentar candidatures, i ara s’ha ampliat del 9 al 15 d’octubre (inclòs), només en aquelles circumscripcions en què el nombre de candidats és inferior al d’escons (consulteu els òrgans). Les votacions seran des de les 10 h. de dimecres, 4 de novembre fins a les 13 h. del divendres, 6 de novembre.

Més informació:

Eleccions URV 2015