10/05/2022

El Mercat de Projectes Socials posarà en contacte estudiants, professorat i entitats de l’11 al 25 de maig per fer projectes amb impacte social

Més de 4.600 estudiants han elaborat prop de 740 treballs de fi de grau, màster i tesis doctorals a través del programa Aprenentatge Servei en deu anys

Mercat de Projectes Socials, en l'edició presencial de 2019.

L’Aprenentatge Servei integra, en un sol projecte, el servei a la comunitat amb l’aprenentatge de continguts, valors, habilitats i competències de la titulació, a partir de la pràctica reflexiva. Les persones participants es formen treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Es tracta d’un programa que compleix 10 anys aquest 2022, després que el Consell de Govern de la Universitat Rovira i Virgili aprovés aquesta iniciativa pionera en la institucionalització d’una metodologia que ha permès a la Universitat intensificar l’impacte social de la docència.

Des d’aleshores, el programa és un referent al context català i espanyol, i s’han impulsat 738 projectes en 58 titulacions tant de Grau, Màster, com Programes de Doctorat. Més de 4.662 estudiants i 234 professors i professores de la URV han participat en el programa durant aquests anys, i 439 entitats sense ànim de lucre locals, nacionals i internacionals, han estat destinatàries dels projectes d’APS.

L’experiència dels estudiants que fan treballs amb impacte social

Alguns dels estudiants que estan elaborant els seus treballs a través de l’Aprenentatge Servei explicaran la seva experiència al 9è Mercat de Projectes Socials de la URV, un espai en el qual es podran posar en contacte els estudiants de grau, màster i doctorat, les entitats i el professorat, a partir del dimecres 11 de maig i fins al dia 25.

Assistint a la presentació del mercat i a la taula rodona, a partir de les 17 h de demà, els estudiants podran fer-se a la idea del que suposa impulsar projectes amb impacte social. Per exemple, Pau Tello, estudiant del grau en Educació Infantil, explicarà la seva proposta en col·laboració amb Associació per les Altes Capacitats de Tarragona i Terres de l’Ebre: utilitzar les TIC per dissenyar un material que treballa les emocions a partir del llenguatge, adreçat a les famílies i també útil per a les escoles. Mercè Farré, estudiant del màster en Dret Ambiental, explicarà com ha enfocat el seu TFM amb l’Associació Espai Verd, en què a més d’analitzar la normativa referent als rebuigs plàstics de la producció agrària, proposa accions jurídiques al respecte. Per últim, William Alomoto Pérez, doctorant del programa d’Economia i Empresa exposarà com treballa per comprovar l’impacte de la inversió en el projecte de l’Associació Ment i Salut – La Muralla.

Aquesta edició del Mercat de Projectes Socials serà on-line a través d’un espai Moodle on es pot consultar tota l’oferta de projectes i assistir a les presentacions de les entitats. També hi haurà fòrums per a cada entitat, on els assistents podran entrar en contacte per fer consultes i explorar les possibilitats dels projectes presentats.

Al mercat s’hi podran trobar més de 50 projectes de naturalesa social, cultural i ambiental, d’interès potencial per a titulacions de tots els àmbits de coneixement, i susceptibles de ser desenvolupats per part de l’estudiantat i professorat durant el curs acadèmic 2022-2023. Els fòrums estaran actius des del dimecres 11 de maig de 2022 fins al dimecres 25 de maig de 2022.

Accés a l’espai Moodle del 9è Mercat de Projectes Socials