28/06/2018

Els graus de Bioquímica i Enologia ocupen la primera posició estatal de l’U-Ranking 2018

Tots els graus en què participa el Departament de Bioquímica i Biotecnologia es troben en les tres primeres posicions del U-Ranking 2018

El grau de Bioquímica i Biologia Molecular i el grau d’Enologia del Departament de Bioquímica i Biotecnologia, en els quals participa activament el Departament, se situen en la primera posició de l’Estat espanyol segons l’U-Ranking 2018. En aquest rànquing s’avalua el paper de la docència, de la investigació, així com el de la innovació i el desenvolupament tecnològic en quatre àmbits amb els seus corresponents indicadors.

A més d’aquests graus, el de Biotecnologia, en el qual està altament implicat el Departament comparteix la segona posició amb la Universitat Politècnica de València, just per sota la Universitat Politècnica de Madrid, que ocupa la primera posició.

En l’edició d’aquest any s’han avaluat més de 2.300 graus que pertanyen a un total de 61 universitats, de les quals 48 són públiques i 13, privades. Pel que fa als graus, dins del rànquing també s’inclou un primer apartat amb la nota de tall i el preu corresponent al cost del crèdit en primera matrícula i un segon apartat sobre l’entorn on s’informa del cost de vida, el clima, l’oferta cultural i, fins i tot, les connexions de transport.

Altres graus en què participa el Departament de Bioquímica i Biotecnologia

De manera menys activa, el Departament també participa en altres graus dels quals hi destaca el de Química, que també ha quedat en primera posició segons l’U-Ranking 2018.

Respecte als graus més implicats en ciències de la salut, hi ha el grau de Nutrició Humana i Dietètica, compartint segona posició amb la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Madrid, per sota de la Universitat Pablo de Olavide. En tercera posició hi ha els graus de Medicina i Fisioteràpia.

Per últim, el Departament participa en ciències de l’educació, concretament en els graus d’Educació Primària i Infantil que han quedat situats en segona posició en el rànquing i també, dins del marc de les enginyeries, en el grau d’Enginyeria de Bioprocessos, que ha quedat tercera.