24/04/2017

Els tallers de Medi Ambient, oberts a tothom

Fer-se un hort al balcó de casa, mantenir la bicicleta a punt, saber què ofereix una bicicleta elèctrica o conèixer la natura que s'amaga darrere els campus, són les propostes d'enguany

El dilluns 24 d'abril es va fer el primer taller de bicicletes, al campus Bellissens.

Amb la primavera, del 21 al 27 d’abril, tornen per 4a vegada aquests tallers gratuïts als campus universitaris, organitzats per Medi Ambient URV. Estan oberts a tothom, i ofereixen informació i formació pràctica per viure d’una manera més sostenible i ecològica. Cada taller té 25 places, i la inscripció està oberta.

El taller: Vine a provar una bicicleta elèctrica, a càrrec de Rodabike, es va fer el divendres 21 d’abril, dins la festa descobreix el campus Sescelades, pels 25 anys de la URV. Els participants van conéixer les seves característiques i la comoditat d’utilitzar-les en les pujades.

Del taller de manteniment de bicicletes, que es fa cada any, se’n fan quatre edicions, entre els dies 24 i 26: al pati de la cafeteria del campus Bellissens de Reus, a l’entrada de la Facultat de Turisme i Geografia de Vila-seca, a la plaça de la Concòrdia del campus Catalunya i davant la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, al campus Sescelades, a Tarragona. Al taller, a càrrec de Bicicamp, s’ensenya com posar-la a punt, a arreglar punxades, o ajustar els frens i el canvi. Es pot portar la pròpia bicicleta, però no és imprescindible. Medi Ambient URV treballa per potenciar l’ús de la bicicleta entre els estudiants, fomentant l’hàbit saludable de fer exercici i evitar la contaminació.

El taller: Els ocells del campus Descobreix els ocells  que viuen al campus Sescelades. Sortida de “birding”, acosta una mica més els participants a la natura que s’amaga darrere la ciutat, en aquest cas els moixons. Es recomana portar prismàtics i el fan tècnics de Pas de Pardal, el dimecres 26 d’abril.  L’any passat es va publicar “Moixons de la URV” en català, i enguany en castellà i anglès.

El taller Hort al balcó. El teu espai d’aromàtiques, ofereix informació sobre quines plantes aromàtiques es poden tenir al balcó o una finestra de casa, com s’han de cuidar, si necessiten sol i per a que es poden fer servir. L’imparteix Hort La Sínia el dijous 27 al campus Sescelades i al pati de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, a Reus.

Medi Ambient compta, per l’organització dels tallers, amb el patrocini de l’empresa FCC.