25/04/2018

Els vectors energètics alternatius han estat el tema de l’onzena edició de les Jornades sobre Química Verda

La conferència inaugural va tractar de la fotosíntesi artificial, que va tenir lloc el dia 17 d'abril

L’onzena edició de les Jornades sobre Química Verda, organitzades per la Facultat de Química, va tenir lloc els dies 16, 17, 18 i 20 d’abril. S’hi van inscriure una setantena d’estudiants de grau. Es van fer projeccions, debats i tallers, tots centrats en la posada en valor dels principis de la sostenibilitat i del respecte al medi ambient. Aquesta activitat cada any compta amb el patrocini de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), la Societat Catalana de Química i la Càtedra de Desenvolupament Sostenible DOW/URV. Enguany també hi han participat les empreses ASESA i REPSOL

D’esquerra a dreta: Òscar Saladié, en representació de la Càtedra DOW/URV; Yolanda Cesteros, degana de la Facultat de Química, i Xavier López, membre de la comissió organitzadora de les jornades.

La conferència inaugural el dia 17 d’abril va anar a càrrec de  José R. Galán, group leader de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ). La seva xerrada duia per títol “Fotosíntesi Artificial: Energia neta per a la societat del futur”.

Un moment de la conferència impartida per José R. Galán.

El dia 18 d’abril es va oferir el taller “Petjada de carboni en vehicles” que van dirigir Joan Fornós i Joan B. Sabater, tots dos llicenciats en enginyeria industrial per la UPC. Les jornades van finalitzar el dia 20 d’abril amb la tercera part d’un taller de fabricació de biodièsel, que va començar els dies 16 i 18.

Premis del concurs de fotografia

La Càtedra DOW/URV de Desenvolupament Sostenible ha col·laborat un any més en la celebració de les jornades. Enguany, el concurs de fotografia ha tingut com a tema “La piràmide de l’energia i el consum, eficiència i fonts d’energia renovables”.

Imatge dels premiats en el concurs de la Càtedra DOW/URV de Desenvolupament Sostenible, amb les seves fotografies.

El primer premi va ser atorgat a Joan Ramon Coll, per la fotografia que portava per lema “El futur a les nostres mans”. La segona premiada va ser Cristina González, per la fotografia  “Conexión natural”, i el tercer premi se’l va endur Laura Díez, per la fotografia que duia per títol “Una mirada al futuro”.