11/02/2015

Enrique Martínez, guanyador del Premi Work Experience de Clariant

Enrique Martínez ha estat l'estudiant guanyador de la primera edició del Premi Work Experience de l'empresa química Clariant, que li finança els estudis de màster en Enginyeria Química. El premi reconeix i promou el talent en aquest àmbit. El lliurament ha tingut lloc el dimecres, 11 de febrer a migdia al Rectorat

La companyia química Clariant i la URV, a través de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), han signat un conveni de col·laboració amb l’objectiu de promocionar els estudis d’Enginyeria Química i reconèixer i promoure el desenvolupament del talent en aquest àmbit. Com a part d’aquest acord, Clariant i l’ETSEQ han atorgat el Premi Work Experience a Enrique Martínez de Peón, amb el qual la companyia finançarà els sues estudis de màster en Enginyeria Química.

Patrocinat per Clariant, el Premi Work Experience reconeix al millor candidat a cursar aquest màster, en funció del tipus de projecte i el perfil professional del candidat. A més, Clariant fa un seguiment de l’estudiant guanyador durant el curs acadèmic i si evoluciona positivament, li ofereix la possibilitat de realitzar les pràctiques laborals i el projecte de final de màster durant el segon curs a les instal·lacions de la companyia química, sobre un projecte real .

El guanyador de la primera edició d’aquest premi ha rebut el guardó de mans de Miguel Muñoz, responsable del Centre de Producció de Clariant Tarragona, Josep Anton Ferré, rector de la URV, i Allan Mackie, subdirector de l’ETSEQ, en l’acte celebrat al Rectorat. Miguel Muñoz ha declarat que “a Clariant sempre hem mantingut un ferm compromís amb l’educació. A través d’aquest tipus d’iniciatives, busquem col·laborar en el desenvolupament dels joves talents a Tarragona “.

El màster d’Enginyeria Química s’imparteix íntegrament en anglès, i té com a objectiu que l’estudiant aconsegueixi el màxim nivell en el disseny de processos i productes, amb una forta orientació cap a R + D, atès que els projectes es duen a terme en l’àmbit d’innovació industrial a la pròpia empresa.

Clariant és una companyia d’especialitats químiques amb activitat internacional amb seu localitzada a Muttenz, prop de Basilea (Suïssa). El Grup compta amb més de 100 empreses a tot el món i dóna feina a 18.099 persones. L’any fiscal 2013, Clariant va obtenir unes vendes de 6.076 milions de francs suïssos (gairebé 5.000 milions d’euros). Clariant està dividida en set unitats de negoci: Additius; Catàlisi i Energia; Materials Funcionals; Especialitats per a Indústria i Consum; Masterbatches; Serveis de Petroli i Mineria; i Pigments.

Amb seu central a Sant Joan Despí (Barcelona), Clariant té quatre centres productius a Espanya situats a Tarragona, Sant Andreu de la Barca (Barcelona), Yuncos (Toledo) i Artziniega (Àlaba). A les fàbriques de Clariant a Espanya s’apliquen rigorosos estàndards de qualitat així com programes i mesures de responsabilitat social, seguretat i protecció del medi ambient. Totes les seves activitats compleixen amb els estàndards ISO 9001, ISO 14001 i OHSAS 18001. La companyia està, a més, adherida al programa Responsible Care® des de 2001, els principis formen part de la seva cultura i estan integrats en la seva forma d’operar.

L’ETSEQ de la URV és un dels centres universitaris de referència dins de l’àmbit acadèmic, empresarial i de recerca en enginyeria química. Ofereix un mètode docent professionalitzador, basat en la pràctica de l’enginyeria des del primer curs així com una forta vinculació amb el teixit industrial, que facilita la incorporació dels graduats i màsters al teixit laboral tant del nostre país com de tot Europa.

Els graus de l’ETSEQ i el Màster en Enginyeria Química estan en procés d’acreditació internacional EURACE. L’ETSEQ és membre de la iniciativa CDIO (www.cdio.org) orientada a potenciar la professionalització dels estudis d’enginyeria.