16/11/2018

Raquel Llop, estudiant de la Facultat de Ciències Jurídiques, finalista dels premis Aracoop 2018

El Treball de Fi de Grau finalista proposa les bases reguladores dels Horts Socials de la URV

Raquel Llop és graduada en Dret i estudia el Màster en Dret Ambiental.

L’estudiant de la Facultat de Ciències Jurídiques, Raquel Llop, ha estat finalista de la segona edició dels premis Aracoop 2018, que reconeixen els millors treballs universitaris sobre el tercer sector, l’economia social o les cooperatives. Raquel Llop va presentar-hi el Treball de Fi de Grau “Projecte d’autoregulació: Bases Reguladores dels Horts Socials de la Universitat Rovira i Virgili”, en el qual redacta una proposta sobre com regular el funcionament i la gestió dels Horts Socials que hi ha a la URV.

Els objectius del treball són, d’una banda, entendre el marc normatiu que existeix després que els canvis socials hagin provocat una ràpida evolució normativa i, de l’altra, conèixer els nous mecanismes legals de producció normativa per arribar a redactar una norma per a una comunitat que vol autoregular-se. És el cas de la comunitat que gestiona els Horts Socials de la URV.

Estudiants de la URV instal·lant el rec a l’Hort Social de Bellisens.

El treball, que va ser tutoritzat per la professora Àngels Galiana, es va fer en el marc del Programa d’Aprenentatge Servei (APS), una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte, de manera que es converteix en un instrument de formació integral dels estudiants.

Raquel Llop va graduar-se en Dret el curs 2017-18 i actualment és estudiant del Màster universitari en Dret ambiental. El Treball de Fi de Grau finalista dels premis Aracoop 2018 es pot consultar aquí.