21/06/2022

Estudiants de la Facultat d’Economia i Empresa es traslladen a la torre Mapfre de Barcelona per exposar el seu treball

Els equips d'estudiants "enGAMEnt" i "eStudents", formats per Irene Pérez Passiti, Núria Torredemé Páez, Lena Sehairi Djabiri, Laia Palazón Güell, Darya Misouskaya, Sandra Cortés Vargas, Paula Torredemé Acosta, i Suleima Molina Villa, són els guanyadors del Repte MAPFRE-URV

Presentació de les estudiants de la Facultat d'Economia i Empresa a l'equip de Mapfre.

La Facultat d’Economia i Empresa de la URV ha iniciat el curs 2021-22 una col·laboració acadèmica amb la Direcció General per a Catalunya i Balears de l’empresa asseguradora Mapfre a través del seu Programa Discovery. Els estudiants de l’assignatura Direcció Estratègica (del grau en Administració i Direcció d’Empreses, del grau en Finances i Comptabilitat, del doble grau en ADE i FIC, i del doble grau en ADE i Dret) han de resoldre un repte estratègic real que pretén assolir l’empresa en equips d’entre quatre i cinc integrants. Per fer-ho, els equips han d’utilitzar la metodologia àgil de treball que habitualment fa servir l’empresa en els seus processos interns d’actuació, basats en el Design Thinking (una estratègia de resolució de problemes basada en la manera de treballar dels dissenyadors) i el Business Model CANVAS (una eina de gestió estratègica que permet conèixer els aspectes clau d’un negoci i com es relacionen entre sí).

Més concretament, el repte que ha plantejat Mapfre pel curs 2021-22 i que els estudiants han resolt al llarg del quadrimestre és com posicionar l’empresa com a entitat de referència a nivell financer i assegurador dins dels equips professionals de jugadors de videojocs o gamers. Per orientar els equips d’estudiants, fer-ne un seguiment i explicar-los la metodologia a seguir i les tasques que han de fer en cada fase del procés, directius de Mapfre imparteixen quatre sessions de classe distribuïdes al llarg del curs com a tutors o mentors del projecte.

La participació en aquest projecte forma part del sistema d’avaluació continuada de l’assignatura. Però, d’altra banda, els vuit treballs realitzats pels equips d’estudiants, en aquest segon quadrimestre d’ADE i Dret i FIC, han participat en la Gala Final del Repte, un concurs per identificar talent jove, en què els equips han presentat la seva proposta al jurat format per directius de Mapfre i professorat de la Facultat d’Economia i Empresa.

Els guanyadors del Repte MAPFRE-URV

Després d’haver presentat els treballs al jurat format per directius de Mapfre i professorat de la Facultat d’Economia i Empresa, els equips “enGAMEnt” i “eStudents” han estat els guanyadors del premi. És per això que, el passat dilluns 13 de juny els membres d’ambdós equips van ser convidats a les instal·lacions de la Torre Mapfre, acompanyats per membres de l’equip deganal de la Facultat d’Economia i Empresa.

Professorat i estudiants de la FEE a la seu de Mapfre a Barcelona.

Al llarg de la sortida van poder gaudir d’una visita guiada i privada al KBR Centre de Fotografia Moderna de la Fundació MAPFRE, i de les magnífiques vistes de la ciutat de Barcelona des de l’heliport. Al final de la visita, va haver-hi una trobada entre els equips seleccionats i l’equip directiu de MAPFRE, durant el qual les estudiants van exposar el seu treball i proposta de valor per donar resposta al repte plantejat per l’empresa asseguradora.

Aquesta activitat permet als estudiants apropar-se a la realitat empresarial perquè han de superar un repte real utilitzant la mateixa metodologia de treball que fa servir l’empresa, aplicant els coneixements de l’assignatura “Direcció Estratègica”. Es tracta, en definitiva, que els estudiants treballin com si fossin directius de l’empresa, obtenint un aprenentatge aplicat a la realitat de la seva pràctica professional futura.