05/03/2021

Estudiants de l’INS Ramon Berenguer IV representaran la URV a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

L'equip de Cambrils passa a la fase final de la Lliga de Debat d'ESO i Batxillerat de la Xarxa Vives, que enfrontarà els equips representants de quinze universitats de Catalunya, el País Valencià i Andorra

L’equip d’estudiants de l’Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils ha guanyat la fase classificatòria de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2021 de la Xarxa Vives, en la que hi han participat 31 alumnes de Lestonnac l’Ensenyança de Tarragona, l’Institut Jaume I de Salou, l’Institut de Tecnificació d’Amposta, l’Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils i Daina-Isard d’Olesa de Montserrat.

La competició per representar la URV a la final de la Lliga de Debat es va celebrar aquest dijous per primer cop de forma virtual. Cada equip va realitzar un total de quatre debats de setze minuts cadascun entorn al tema central de la competició, És compatible el creixement global de l’economia amb el respecte al medi ambient?, alternant posicionaments a favor i en contra.

L’equip guanyador està format pels estudiants de l’Institut Ramon Berenguer IV Marila del Castillo, Clàudia Mensa, Adrià Quiroga, Mariel Touzet (qui ha estat escollida pel jurat la millor oradora), Anna Maria Zakreva i Xavi Roca. Tots ells participaran en nom de la URV en la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives, que tindrà lloc del 13 al 23 d’abril i enfrontarà als quinze equips classificats a les fases locals prèvies organitzades per les universitats.

Equips que han participat en la classificatòria de la Lliga de Debat. D’esquerra a dreta i de dalt a baix: equip de l’Institut Jaume I; equip de Diana-Isard; equip de Lestonnac-L’Ensenyança; equip de l’Institut Ramon Berenguer IV; i equip de l’Institut de Tecnificació.

Per adaptar-se al format virtual, enguany les universitats han organitzat tallers formatius per a docents sobre reptes i estratègies de l’oratòria en línia. D’altra banda, el professorat dels instituts han introduït la temàtica a l’aula i ha preparat l’alumnat durant els darrers mesos perquè seguin capaços d’emetre una comunicació persuasiva i eficaç en l’entorn digital.

Vuit anys de Lliga de Debat

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives se celebra des del 2014 i s’adreça a l’alumnat d’entre 15 i 18 anys de secundària, batxillerat i cicles formatius de la Franja de Ponent, Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Andorra, Catalunya Nord i Sardenya.

L’objectiu de la competició és millorar les habilitats comunicatives dels alumnes participants i fomentar l’adquisició de competències transversals com el treball en equip, la creativitat, l’anàlisi o la presa de decisions.

A més de la Xarxa Vives d’Universitats i, en el cas del País del Valencià, l’Escola Valenciana, la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat compta també amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Generalitat Valenciana i el Govern d’Andorra. També hi col·laboren l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Institut d’Estudis Catalans i l’Ajuntament de València, entre d’altres ajuntaments.