16/06/2015

Estudiants d’Enginyeria Química reben el premi Messer 2015 pel disseny d’una planta de producció d’àcid acrílic

L’equip guanyador està format per Andrea de las Heras, qui l'ha liderat, Alejandro García, Adrián Castro, Clàudia Grau, Javier Ibort, Tania Morales, Nerea Pastor i Marc Solé. El premi, del fabricant de gasos Messer Ibèrica, s'ha lliurat el dilluns 15 de juny a migdia a la Sala de Graus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química

D'esquerra a dreta, Nerea Pastor, Javier Ibort, Andrea de las Heras, Marc Solé, Clàudia Grau i Adrián Castro.

L’acte d’entrega del premi ha estat presidit pel delegat del rector d’Organització i Recursos de la URV, Francesc Xavier Farriol, el director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), Josep Bonet, la directora General de l’Associació d’Empreses Químiques de Tarragona (AEQT), Teresa Pallarés, i el director tècnic de Messer Ibérica, Rubén Folgado.

A la mesa d'esquerra a dreta, Josep Bonet, Rubén Folgado, Xavier Farriol i Teresa Pallarès.
A la mesa d’esquerra a dreta, Josep Bonet, Rubén Folgado, Xavier Farriol i Teresa Pallarès.

El Premi és una iniciativa de Messer Ibérica per donar suport a una formació dels estudiants universitaris estretament lligada a la pràctica industrial. Els estudiants del segon curs del grau d’Enginyeria Química van optar a aquest premi amb un projecte de disseny d’una planta de producció d’àcid acrílic. Un dels objectius era optimitzar la sostenibilitat dels processos a través de l’aplicació de gasos industrials. Els projectes van ser avaluats per un jurat composat per representants de l’ETSEQ i la companyia, i va resultar guanyador l’equip liderat per Andrea de las Heras.

A Messer i la URV les uneix una estreta col·laboració, especialment en l’àmbit de la promoció dels estudis d’Enginyeria Química i el desenvolupament de talent en aquest camp. Al Premi Messer, atorgat ara per tercer any consecutiu, es suma un conveni per el Premi Work Experience, signat per les dues institucions el maig passat.