07/08/2020

La URV començarà el curs 2020-21 oferint el màxim nivell de presencialitat que permeti la situació sanitària

El curs 2020-21 ha estat declarat com a excepcional per part de la Generalitat de Catalunya, degut a la pandèmia provocada per la COVID-19

La URV és una universitat eminentment presencial, que té per objectiu obtenir el màxim rendiment de l’experiència a les aules i laboratoris. Alhora, també és conscient de la necessitat de preveure classes a distància en aquests moments d’incerteses. Per aquest motiu, s’han tingut en compte diversos escenaris en la programació del curs 2020-21 per reaccionar amb immediatesa a les restriccions eventuals de presencialitat.

La Universitat Rovira i Virgili impartirà el pròxim curs tots els ensenyaments dels diferents cicles que ofereix (grau, màster i doctorat, així com la formació continuada i els ensenyaments de títols no oficials) en la modalitat de docència presencial adaptada (mixta o híbrida), mirant de combinar el màxim nivell de presencialitat possible amb el de virtualització. Amb tot, aquesta modalitat podria ser objecte de canvis docents, metodològics i avaluatius d’acord amb l’evolució de la situació sanitària.

La programació del curs 2020-21 s’ha elaborat tenint en compte la normativa sanitària, que regula, entre altres mesures, la distància física interpersonal de seguretat o l’ús obligatori de la mascareta. Per tant, i per oferir la màxima presencialitat possible, la URV ha programat l’activitat docent de manera que aquesta es pugui adaptar a les condicions de l’espai, respectant les mesures de seguretat establertes per les autoritats sanitàries. Això s’aconseguirà, per exemple, reduint les dimensions dels grups classe, establint torns, dividint grups, o virtualitzant classes segons un model mixt o híbrid. En aquest context, la URV prestarà una atenció especial als estudiants que accediran per primera vegada als campus universitaris.